Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.spoločnosť
.týždeň

Viac peňazí na vzdelávanie?

.martin Kríž .spoločnosť

Zvýšenie objemu verejných peňazí určených na vzdelávanie je nutnou, nie však dostačujúcou podmienkou podstatného zvýšenia kvality vzdelávania na Slovensku.

.týždeň

Byrokracia v školstve žije vlastným životom

.viera Rapcová .spoločnosť

Pred dvadsiatimi rokmi, keď som začala učiť, sme si na začiatku školského roka napísali podľa štátom predpísaných učebných osnov a podľa schválenej učebnice plán práce, v ktorom sme urobili časový rozpis preberaného učiva podľa počtu hodín na celý rok. Bolo to prehľadné a zapisovalo sa to do triednej knihy.

.týždeň

Učiteľstvo ako hoby

.ondrej Krasko .spoločnosť

„Učiteľstvo je v Európskej Únii zamestnanie, ale na Slovensku je to hobby.“ Študentka bratislavského gymnázia

.týždeň

Minister vs. Magister

.anna Medzihradská .spoločnosť

Obidve slová majú latinský pôvod. Minister – odvodené zo slova minus (nižší, menší): nižší služobník, sluha, pomocník, vykonávateľ, posluhovač (vlastne slovo miništrant má rovnaký kmeň). Magister – odvodené zo slova magis (viac): vyšší predstavený, náčelník, pán, správca, radca, učiteľ (ak vám hovorí niečo príbuzné slovo magistrát)

.týždeň

TED namiesto večerníčka #48/2012

.rastislav Geschwandtner .spoločnosť

Na svete sa každoročne organizuje množstvo konferencií. Až donedávna však väčšinou za zatvorenými dvermi a pre obmedzený počet účastníkov. Dnes sa nám tieto dvere čiastočne otvárajú vďaka zaznamenávaniu vystúpení rečníkov a sprístupňovaniu videí na internete. Vzniká tak cenný nový zdroj, ktorý možno využiť vo vzdelávaní.

.týždeň

Khan Academy – masové individuálne vzdelávanie? #48/2012

.dana Retová .spoločnosť

Deti pristupujú k matematike väčšinou s nadšením. Ale niekde po ceste sa stane, že sa im znechutí. Možno preto, že od určitého momentu jej prestanú rozumieť. Boli týždeň doma choré s angínou alebo učiteľ prebehol látku prirýchlo, alebo pol roka suplovala matematiku dejepisárka. Mohli by sme po¬vedať, že im ušiel „matematický vlak“.

.týždeň

Vzdelávanie nie je iba škola #47/2012

.vladimír Burjan .spoločnosť

Často počuť názor, že mladí ľudia potrebujú získať kvalitné vzdelanie, aby sa dobre uplatnili na trhu práce. Jedným dychom sa zvykne dodávať, že práve preto je nutné konečne niečo urobiť pre skvalitnenie nášho školstva. Ak vám táto implikácia pripadá správna, usvedčuje vás tak trochu z myslenia hodného minulého storočia.

.týždeň

Radšej žiadne nové učivo #46/2012

.martin Mojžiš .spoločnosť

Jednou z vecí, ktorú by sme chceli v tejto rubrike opakovane prinášať, je polemika dvoch protichodných názorov, z ktorých oba sa nám zdajú rozumné.

.týždeň

Reforma má veci meniť #46/2012

.ján Žabka .spoločnosť

Jedným z atribútov reformy z roku 2008 bolo nahradenie osnov novým dokumentom – Štátnym vzdelávacím programom. Nejde len o zmenu názvu.