V .týždni prispieval najmä do Knižnice a Esejí. Prednášal filozofiu vysokoškolákom (napríklad Akademické písanie, Kritické čítanie, Dejiny filozofie 19. a 20. storočia, Francúzska filozofia vedy) a bavilo ho to. Dúfa, že aj študentov. Napísal štyri knihy a uverejnil množstvo filozofických štúdií v domácich i zahraničných časopisoch. Je tiež prekladateľ a editor. Doteraz písal o filozofii a o mnohých starých knihách, len od Shakespeara a o Shakespearovi má doma dve police kníh. Voľný čas trávi rád so svojimi troma deťmi. Lepí veľké a malé papierové modely, domy, lode, vlaky, to je vážna vec, zaberá to miesto a zbiera prach, a manželka ho za to má zaiste rada. Bicykluje, ale nepreháňa to. Hovorí ticho a svojsky ráčkuje. Má rád pivo, ale nie ledabolo načapované.
Už ako malý chlapec kopal u starej mamy na záhrade. Z hliny vyťahoval staré črepiny, očistil ich, roztriedil a zlepil. Keď vyrástol, rozhodol sa pre archeológiu. Erik Hrnčiarik.
Betlehemov a jasličiek vidieť v týchto dňoch všade viac než dosť. Väčšinou v nich zbadáme tie isté postavy, tie isté symboly. Pôvod to má v dávnych časoch, na ktoré sme už zabudli.
Obaja sú dnes známi autori, hoci každý v inej oblasti. Jeden sa preslávil rozprávkami, druhý filozofiou. A diela oboch nadchýnajú dodnes. Spisovateľ Hans Christian Andersen a filozof Søren Aabye Kierkegaard.
Na Slovensko priniesli ostrú reportážnu literatúru, niekoľko nových autorov a knihy s jednoduchým dizajnom. Zakladatelia vydavateľstva Absynt Filip Ostrowski a Juraj Koudela.
V hudobnom, seriálovom a literárnom svete sa tento rok hovorilo o mnohých témach, no niektoré predsa len rezonovali viac než ostatné. A určili tým zákonite aj trend nášho premýšľania o kultúre.
Podľa prieskumu verejnej mienky, ktorý zrealizovala agentúra Focus na žiadosť inštitútu INEKO, si každý štvrtý Slovák praje zrušenie parlamentného systému a nastolenie diktatúry.
Drobná narážka na jeho takmer menovca Françoisa Villona, majstra renesančnej šibeničnej piesne, je len v podobnosti mien. No možno aj vo využívaní protikladov – tentoraz v politickom jazyku.
Slovenský rozhlas oprášil staršiu rozhlasovú dramatizáciu Tolkienovho Pána prsteňov. Režíroval ju Jaro Rihák, napísal Viliam Klimáček, v rokoch 2001 až 2003 ju vysielalo rádio Twist. A bola to veľká vec.
V posledných dňoch opäť sledujem zvýšenú aktivitu humanitných vedcov obhájiť si svoje odbory pred nejasne definovanou presilou. Aj by som s tou formou emancipácie súhlasil, ale...