Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.školstvo
Lego: farebné učenie

Lego: farebné učenie

.anton Vydra .spoločnosť .školstvo

Lego je fenomén, hra detí a ich rodičov. Malé farebné tehličky s výbežkami, ktoré zapadajú jedna do druhej, sa časom stali aj vzdelávacím prostriedkom. Komenského schola ludus pri nich nadobúda nový rozmer.

Generácie skype

Generácie skype

.denisa Gdovinová .lifestyle .školstvo

Skutoční migranti sme tu my! Hlásali prednedávnom slovenskí študenti študujúci v zahraničí, keď podporovali štrajkujúcich učiteľov. Tí najlepší odchádzajú zo Slovenska a štát zaznamenáva stratu. Ale stratu utrpia aj tí, ktorí tieto šikovné deti odchovali. Ich rodičia.

Slovo alebo číslo?

Slovo alebo číslo?

.veronika Pavlíková Klindová .spoločnosť .školstvo

Ruku hore, kto si nevie predstaviť polrok bez vysvedčenia plného známok. Niektorí však veria, že slovo je viac ako číslo a len vďaka slovu budú mať žiaci jasno v tom, kým v skutočnosti sú.

Povinná maturita z matematiky?

Povinná maturita z matematiky?

.denisa Gdovinová .martin Mojžiš .časopis .školstvo

Nedávno zverejnila Slovenská matematická spoločnosť výzvu, v ktorej požaduje zavedenie povinnej maturity z matematiky. O tom, či by išlo o krok správnym smerom, sme hovorili s Dušanom Švedom, Zbyňkom Kubáčkom a Zuzanou Munkovou.

.týždeň

Chceme vedieť viac?

.časopis .školstvo

Dlhodobo patrí k našim najlepším odborníkom v oblasti školstva. Na začiatku tohto roka spustila spolu s niekoľkými spolupracovníkmi kampaň Chceme vedieť viac o budúcnosti vzdelávania na Slovensku. Zuzana Zimenová.

.týždeň

Škôlky pre Keňu

.branislav Pupala .časopis .školstvo

Koncoročné televízne obrazovky boli takmer zasypané informáciami o tom, ako našinec pomáha zaostalým kútom sveta, ich zúboženým a trpiacim ľuďom. Televíznym symbolom sa stala najmä Keňa. Jediný pocit, ktorý sa ma pri zachytení týchto šotov zmocňoval, bol pocit trápnosti.

.týždeň

Viac muziky za menej peňazí?

.michaela Farenzenová .časopis .školstvo

Väčšina učiteľov sa obáva, že inkluzívne vzdelávanie je v praxi realizovateľné iba ťažko. Politici a vedúci pracovníci v školstve tvrdia, že naň nie sú peniaze. Mimovládne organizácie však argumentujú, že ide o vzdelávanie kvalitnejšie, spravodlivejšie a dokonca aj lacnejšie.

.týždeň

Kľúčom sú dobré verejné základné školy

.zuzana Zimenová .časopis .školstvo

Málokto má serióznu odpoveď na otázku, či je lepšie zmeniť naše základné školy na inkluzívne, alebo treba popri nich aj naďalej pestovať školy špeciálne pre deti nadané a zdravotne znevýhodnené. Možno je chyba v zle položenej otázke.

.týždeň

Fínska inšpirácia: inklúzia v spoločnej škole

.vladimír Burjan .martin Kríž .časopis .školstvo

Inkluzívne vzdelávanie znamená dať deťom s rôznymi schopnosťami, potrebami a pôvodom šancu, aby sa učili v spoločnej triede. Pritom však rešpektuje osobnosť dieťaťa a jej vývoj. Inklúzia teda znamená, že sa učíme všetci spolu, ale každý niečo iné alebo iným spôsobom. Oxymoron?

.týždeň

Intelektuálny dlh

.peter Gubiš .časopis .školstvo

V školskej rubrike .týždňa sa venujeme prevažne základnému a strednému školstvu. Chceme však dať priestor aj závažným témam z oblasti vysokého školstva. Tentoraz prinášame pohľad Petra Gubiša.