.kritika
.týždeň

Veľkovýpravný sci-fi slniečkarsky manifest

.juraj Malíček .kultúra .kritika

Luc Besson, ktorý sa z artistného filmára európskeho strihu stal neskôr bohapusto priamočiarym a komerčným tvorcom, nakrútil Valeriana a mesto tisícich planét ako film, ktorý by sám chcel vidieť. Otázkou je, či taký film chcú vidieť aj diváci.

Lena verzus Svet

Lena verzus Svet

.zuzana Mojžišová .kultúra .kritika

Jestvujú spoločenské témy, o ktorých sa hovorilo ťažko v minulosti a hovorí sa ťažko aj dnes. Ani budúcnosť to nezmení. Preto, že tie témy sú odporné, na celý život boľavé, zanesené predsudkami a stereotypmi. Sú špinavé.

Únos zo spa rezortu

Únos zo spa rezortu

.michaela Mojžišová .kultúra .kritika

Premiéra Únosu zo serailu, uvedeného pod hlavičkou Operného štúdia SND, sa niesla v znamení viacerých debutov. Najväčšie očakávania sa spájali s operným novicom, známym choreografom a muzikálovým režisérom Jánom Ďurovčíkom.

.týždeň

Labutia pieseň Quality TV

.juraj Malíček .kultúra .kritika

Služobníčkin príbeh Margaret Atwoodovej a Americkí bohovia Neila Gaimana sú romány, ktoré by nemali chýbať v žiadnej serióznejšej zbierke čitateľa fantastiky. Koncom apríla dostali tieto dva veľké žánrové klenoty svoje seriálové verzie.

.týždeň

Keď dve opery robia to isté

.michaela Mojžišová .kultúra .kritika

V regionálnych operných domoch sa táto sezóna odvíjala podľa rovnakej dramaturgickej stratégie: po diváckych šlágroch si obe divadlá strihli záverečnú bodku pre fajnšmekrov a v slovenských premiérach uviedli zriedka uvádzané tituly.

Všetky opery sú o láske

Všetky opery sú o láske

.milo Juráni .kultúra .kritika

Eva N. štrnásť rokov ohlušovala svojich susedov nie práve najpestrejším výberom operných árií. Nepretržitý akustický teror priniesol Kossuthovej ulici v Štúrove neželanú slávu a z nenápadného mestečka spravil mediálny ťahák uhorkových sezón a turisticky vyhľadávané centrum.

.týždeň

Generačný parkúr

.zuzana Mojžišová .kultúra .kritika

Vo filme už všakovaký druh muža sa objavil. Taký, ktorý nebol alebo padol na zem, alebo bol na úteku, v ohni, muž so znakom smrti, s fajkou, duchom, bernardínom, kinoaparátom, puškou, medveďou kožou, orlom a sliepkou. A teraz je to muž s menom. Ove.

.týždeň

Romeo a Júlia, moderne a odvážne

.boris Ažaltovič .kultúra .kritika

Len štyri roky po predchádzajúcej premiére uvádza SND novú inscenáciu Prokofievovho baletu Romeo a Júlia. Režisérka a choreografka Natália Horečná chcela do príbehu vniesť „nový vzduch a nové posolstvo, ktoré sa netýka už iba dvoch mladých milencov, ale nás všetkých“.

Hádaj, kto nám zavolá pri večeri

Hádaj, kto nám zavolá pri večeri

.zuzana Mojžišová .kultúra .kritika

Taliansky režisér Paolo Genovese (1966) u nás nie je veľmi známy, to sa však v týchto týždňoch mení, jeho najčerstvejší film Úplní cudzinci totiž boduje nielen v artových kinách, ale aj v multiplexoch – a to sa zas tak často nestáva.

.týždeň

Na smiech?

.zuzana Mojžišová .kultúra .kritika

Ak sa vo vážnom filme neobjaví aspoň závan humoru či nadľahčenia, neraz to (zväčša?) býva známkou jeho nekvality. Platí to aj naopak. Ak sa vo veselom filme nevyskytne čosi (viac) na vážne zamyslenie a posmutnenie, zjavne niečo nie je v poriadku. Dokonca aj prípade crazy komédie.

  • 1
  • 1. stránka z 2
  • 2