Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.kritika
.týždeň

Muž, ktorý sa stal donom Quijotom

.františek Gyárfáš .kultúra .kritika

Po takmer tridsiatich rokoch sa 77-ročnému Terrymu Gilliamovi podarilo dokončiť svoj katastrofami stíhaný filmový projekt Muž, ktorý zabil dona Quijota (2018). Už sa zdalo, že sa filmu pre nové problémy nikdy nedočkáme, ale podarilo sa. Stálo to čakanie za to?

.týždeň

O artovo ambicióznom animáku

.martin Boszorád .kultúra .kritika

V kinách sa objavil česko-slovenský celovečerný animovaný film s tajomne pôsobiacim názvom Parralel. Ak to náhodou nie je zrejmé už z uvedenej série prídavných mien pred slovom film, vonkoncom nejde o všednú okolnosť.

.týždeň

Bratislavské Toscobranie

.michaela Mojžišová .kultúra .kritika

Na sklonku mája pribudli do repertoárov bratislavských divadiel dve inscenácie s názvom Tosca. Kým jedna útočí na zmysly diváka vášnivými Pucciniho melódiami (Opera SND), tá druhá skúša, čo sa stane, keď sa operné libreto vyzlečie z hudby (Divadlo Aréna).

.týždeň

Horia harddisky rovnako dobre ako knihy?

.juraj Malíček .kultúra .kritika

Z dielne HBO vyšlo v máji nové filmové spracovanie slávneho sci-fi románu Raya Bradburyho 451 stupňov Fahrenheita. Podobne ako Truffautov film v šesťdesiatych rokoch sa snaží tému barbarského pálenia kníh aktualizovať a vrátiť jej význam. Podarilo sa? 

.týždeň

Psí ostrov Wesa Andersona

.františek Gyárfáš .kultúra .kritika

Psí ostrov, deviaty celovečerný film Wesa Andersona, je animovaný, čo môže do kín prilákať milovníkov disneyoviek, ale odradiť klubistov. Správne je to naopak. Psí ostrov nie je film pre bežné deti, tak ako žiadny Andersonov film nie je pre bežných divákov.

Toto divadlo nie je také ako kniha

Toto divadlo nie je také ako kniha

.milo Juráni .kultúra .kritika

Reportážna próza Martina Pollacka Americký cisár (Masový útek z Haliče) je ako loď plná emigrantov. Ako zaoceánsky parník, aký režisérka Iveta Ditte Jurčova premieta na plátna v rovnomennej inscenácii bratislavského Študia 12 a Divadla Pôtoň z Bátoviec.

Je belgická národná banka v ohrození života?

Je belgická národná banka v ohrození života?

.zuzana Mojžišová .kultúra .kritika

Na marcovom jubilejnom dvadsiatom piatom ročníku Medzinárodného festivalu filmových klubov Febiofest 2018 mohli diváci okrem mnohých iných vidieť aj belgicko-slovenský film Kvetinárstvo, debut mladého belgického režiséra Rubena Desierea.

.týždeň

Prázdne zákulisie

.zuzana Mojžišová .kultúra .kritika

Niekedy písať recenziu znamená musieť vstupovať do tvorivých a mentálnych svetov, ktoré sú kritikovi celkom cudzie. Ako nebyť slonicou v porceláne, a pritom posudzovať to, čo je človeku na hony vzdialené? Ako skrátiť dištanc, čo ma delí od Backstageu?

.týždeň

Komplikovaný svet potrebuje tlmočníkov

.zuzana Mojžišová .kultúra .kritika

Pred pár rokmi bola slovenská kinematografia na umretie, dnes sa má čulo k svetu. Zájdete do kina, kinosála je plná takmer do posledného miesta, keď po plátne začnú utekať záverečné titulky, ozve sa divácky potlesk. Napríklad keď hrajú Tlmočníka, nový film Martina Šulíka.

.týždeň

Kde bolo, tam bolo, nie je

.michaela Mojžišová .kultúra .kritika

„Možno svet zachrániť pred patriarchálnou chamtivosťou alebo pred zlatom vykúpeným krvou?“ – pýta sa režisér Daniel Kramer v bulletine k najnovšej opernej produkcii SND, Sadkovi od Nikolaja Rimského Korsakova. Svojou inscenáciou si dáva odpoveď. Nemožno.

  • 1
  • 1. stránka z 4
  • 2
  • 3
  • 4