Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.kritika
Film Kafarnaum: Dvaja malí muži v meste

Film Kafarnaum: Dvaja malí muži v meste

.zuzana Mojžišová .kultúra .kritika 17.02.2019

Čo človeku prvé napadne, keď sa povie Kafarnaum? Osada pri Galilejskom jazere. Rybári. Biblia. Kristovo kázanie v miestnej synagóge. Dnes dôležitá zastávka pre turistov obchádzajúcich slávne body v Izraeli.

.týždeň

Štvorec, ktorý ste už videli

.milo Juráni .kultúra .kritika 10.02.2019

Porovnávať film Štvorec s rovnomennou inscenáciou z Činohry SND by bolo zbytočné. Otázka, či divadelný remake dosahuje filmovú predlohu, nie je namieste. Za opýtanie stojí len to, či oproti oceňovanému filmu prináša niečo navyše. Niečo iné.

Vajíčko vpravo, žemľa naľavo a káva uprostred

Vajíčko vpravo, žemľa naľavo a káva uprostred

.milo Juráni .kultúra .kritika 18.11.2018

Riaditeľ Činohry SND Michal Vajdička a dramaturg Daniela Majling v Projekte 1918 vytvorili na motívy próz Josepha Rotha takmer divadelný román so všetkým, čo k tomu patrí. Rozbieha sa pomaly, no ponúka šťavnaté osudy, občas je príliš uvravený, ale plný trefných myšlienok.

Operné divadlo alebo kostýmovaný koncert?

Operné divadlo alebo kostýmovaný koncert?

.michaela Mojžišová .kultúra .kritika 29.10.2018

Slovinský režisér Diego de Brea už zožal v Činohre SND slávu i hanu. No či to boli Doskami obité inscenácie Coriolanus a Rivers of Babylon, alebo kontroverzná, divákmi nestrávená Malomeštiakova svadba, zakaždým išlo o udalosť. V opernom súbore SND sa mu však zarezonovať nedarí.

Kristus bez tváre

Kristus bez tváre

.maroš Bafia .kultúra .kritika 01.10.2018

Nemecko miluje poľský film. Ako ináč sa dá vysvetliť tá žatva, ktorú Poliaci zažívajú? Szumowska a jej Telo a Tvár, Wasilewski a jeho Spojené štáty lásky a Holland a jej Cez kosti mŕtvych. To všetko za posledné štyri roky očarilo porotu berlínskeho filmového festivalu.

.týždeň

Muž, ktorý sa stal donom Quijotom

.františek Gyárfáš .kultúra .kritika 16.07.2018

Po takmer tridsiatich rokoch sa 77-ročnému Terrymu Gilliamovi podarilo dokončiť svoj katastrofami stíhaný filmový projekt Muž, ktorý zabil dona Quijota (2018). Už sa zdalo, že sa filmu pre nové problémy nikdy nedočkáme, ale podarilo sa. Stálo to čakanie za to?

.týždeň

O artovo ambicióznom animáku

.martin Boszorád .kultúra .kritika 11.06.2018

V kinách sa objavil česko-slovenský celovečerný animovaný film s tajomne pôsobiacim názvom Parralel. Ak to náhodou nie je zrejmé už z uvedenej série prídavných mien pred slovom film, vonkoncom nejde o všednú okolnosť.

.týždeň

Bratislavské Toscobranie

.michaela Mojžišová .kultúra .kritika 11.06.2018

Na sklonku mája pribudli do repertoárov bratislavských divadiel dve inscenácie s názvom Tosca. Kým jedna útočí na zmysly diváka vášnivými Pucciniho melódiami (Opera SND), tá druhá skúša, čo sa stane, keď sa operné libreto vyzlečie z hudby (Divadlo Aréna).

.týždeň

Horia harddisky rovnako dobre ako knihy?

.juraj Malíček .kultúra .kritika 03.06.2018

Z dielne HBO vyšlo v máji nové filmové spracovanie slávneho sci-fi románu Raya Bradburyho 451 stupňov Fahrenheita. Podobne ako Truffautov film v šesťdesiatych rokoch sa snaží tému barbarského pálenia kníh aktualizovať a vrátiť jej význam. Podarilo sa? 

.týždeň

Psí ostrov Wesa Andersona

.františek Gyárfáš .kultúra .kritika 21.05.2018

Psí ostrov, deviaty celovečerný film Wesa Andersona, je animovaný, čo môže do kín prilákať milovníkov disneyoviek, ale odradiť klubistov. Správne je to naopak. Psí ostrov nie je film pre bežné deti, tak ako žiadny Andersonov film nie je pre bežných divákov.