Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

CocoRosie: Hráme sa s hudbou

.juraj Kušnierik .kultúra

Sestry Bianca a Sierra, čiže Coco a Rosie Casady, sa síce narodili a vyrastali v USA, no hudbu spolu začali robiť v Paríži.

CocoRosie: Hráme sa s hudbou Pressfoto Rodrigo Jardon
Bolo to v roku 2003, keď sa sestry v tomto bohémskom meste stretli a – údajne v Sierrinej kúpeľni – nahrali pôvabný debutový album CocoRosie Le maison de mon reve. Pôvodne mal byť určený len pre kamarátov, no zaujal ľudí z vydavateľstva Touch and Go Records, ktoré album promptne vydalo.


O štyri albumy a množstve vedľajších projektov neskôr sa cez Skype rozprávame s Biancou, ktorá je práve spolu so sestrou v Moskve, kde robia hudbu k novej divadelnej hre Roberta Wilsona.

Pýtam sa Biancy, ako je v Moskve. „Hrozne horúco,” odpovedá.

.vy ste s Robertom Wilsonom už v minulosti pracovali. Ide teda o pokračovanie úspešnej spolupráce?
Teraz píšeme hudbu pre jeho novú hru podľa Puškinovej rozprávky. Je to úplne iné ako inscenácia Peter Pan z roku 2013, ktorú sme s ním robili v Berlíne. Tu skladáme pesničky pre ruských hercov a herečky, ktorí ich budú spievať. Je to pre nás úplne nová skúsenosť. Je to riskantné, nové a preto pre nás veľmi zaujímavé.

.aké rozprávky ste čítali v detstve?
Nepamätám sa, že by sme v detstve čítali alebo počúvali nejaké rozprávky. Až nedávno sme vlastne rozprávky objavili. Zaujala ma napríklad kniha Clarissy Pinkoly Estés Ženy, ktoré behali s vlkmi. V rozprávkach, ktoré sú v tej knihe, je zaujímavý temný spodný prúd, ktorý je podľa mňa nesmierne dôležitý.


.pri počúvaní vašej hudby sa mi často zdá, akoby ste sa pri jej tvorbe hrali.
Je to presne tak. Hráme hudbu a zároveň sa hráme s hudbou. Vždy to tak bolo.

.ako to medzi vami pri tvorbe hudby funguje?
Ťažko sa to dá opísať. Jednej z nás napadne nejaká melódia, kúsok textu, druhá to niečím doplní. Je to taký zvláštny dialóg. Potom pridávame nástroje, zvuky, piesne dostávajú definitívny tvar.

.album The Adventures of Ghosthorse and Stillborn ste nahrávali u Valgeira Sigurdssona v jeho reykjavíckom Greenhouse Studio. Ako k tomu došlo?
Boli sme na Islande, skontaktoval sa s nami a pozval nás do svojho štúdia. Na skúšku sme tam nahrali dve piesne a bol to mimoriadne príjemný zážitok. Naša hudba väčšinou vzniká v chaose, uprostred zhonu a v Reykjavíku to bolo presne naopak. V Greenhouse Studio bolo všetko tam, kde má byť, boli sme akoby izolované od bežných komplikácií a stresov. V tom štúdiu je všetko zvláštnym spôsobom priezračné a čisté.

.na viacerých vašich albumoch hosťuje Antony Hegarty.
S Antonym sme dobrí priatelia, jeho hosťovanie na našich albumoch sme nikdy nejako zvlášť neplánovali. V poslednom období sme spolu s ním a s ďalšími umelcami vrátane Mariny Abramovič robili v New Yorku projekt Future Feminism. Bolo to veľmi náročné, naučili sme sa veľa o tom, ako funguje politika.

.pozitívna skúsenosť?
Nie. Ak mám pravdu povedať, úplne som stratila chuť verejne sa angažovať. Ale viem, že je to u mňa v takých cykloch: niečo ma zaujme, angažujem sa v nejakej kauze, a potom sa z verejného života stiahnem a nechcem s ním nič mať. Tak teraz som práve v tejto fáze. (Smiech.)

.na Twitteri ste napísali, že váš šiesty album je takmer narodený.
Hudobne je vlastne hotový. Teraz riešime praktické veci ohľadne toho, kedy a ako ho vydať. Spolupracovali sme na ňom s argentínskym producentom Nicom Rafwilom. Robili sme s ním aj album Grey Oceans. On, prísne vzaté, nie je producent, keďže väčšinu hudby, aranžov, elektronických vecí, beatov si robíme samy. Ale je náš dôležitý spolupracovník.

.takže na Pohode budú aj piesne z tohto albumu?
Určite! Veľmi sa na Pohodu tešíme.

CocoRosie vystúpia v sobotu o polnoci na Bažant Stagei.

Ďalšie texty o účinkujúcich na Pohode:

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite