Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.spoločnosť
.týždeň

Dobrá správa pre vysoké školy?

.gabriela Kajtárová .spoločnosť

Minister školstva predložil na verejnú diskusiu Správu o stave školstva na Slovensku. Verejnosť aj politici intenzívne preberajú základné a stredné školstvo, ale diskusia o vysokých školách je chudobná.

.týždeň

Dialóg namiesto múrov

.dušan Jaura .spoločnosť

Slovensko na prvý pohľad vyznieva pomerne jednoznačne: väčšina obyvateľstva sa hlási ku kresťanstvu, odvolávame sa na cyrilo-metodskú tradíciu a po Poľsku máme percentuálne druhú najvyššiu návštevnosť kostolov v Európe.

.týždeň

Mali sme inšpekciu

.maja Smreková .spoločnosť

Prišli predminulý týždeň. Deň vopred sa ohlásili. Veľmi milí, kultivovaní páni. Nevnášali žiadny des ani nepokoj. Ani v diskusii o tom, čo slovenské školstvo potrebuje, sme sa názorovo veľmi nelíšili.

.týždeň

Dve správy o stave školstva

.martin Mojžiš .spoločnosť

V apríli uzreli svetlo sveta dve správy o stave slovenského školstva. Jednu z nich predložil minister vláde, ktorá ju zobrala na vedomie. Druhú predložilo niekoľko učiteľov verejnosti, a tá by ju nemala nechať nepovšimnutú. Skutočnú správu o stave školstva totiž dostaneme až porovnaním týchto dvoch správ.

Pezinčania súd vyhrali - skládka im stále hrozí
3:47

Pezinčania súd vyhrali - skládka im stále hrozí

.eugen Korda .spoločnosť

Najvyšší súd zrušil povolenie na prevádzkovanie skládky odpadu v Pezinku. Jeho rozhodnutie však neznamená, že skládku nebude môcť byť v budúcnosti uvedená do prevádzky. Celý povoľovací proces sa totiž začne nanovo.

.týždeň

Pridávajú školy hodnotu?

.vladimír Burjan .spoločnosť

V predchádzajúcich dvoch článkoch sme uvažovali o meraní vo vzdelávaní skôr všeobecne. Tentoraz sa pristavíme pri jednom konkrétnom koncepte, ktorý sa v súvislosti so školami spomína čoraz častejšie, a to aj u nás. Reč bude o meraní „pridanej hodnoty“ škôl.

.týždeň

Školské testy – dobrý sluha, zlý pán

.vladimír Burjan .spoločnosť

V druhom z trojice článkov o meraní vo vzdelávaní sa bližšie pozrieme na hlavný merací nástroj, ktorý máme vo vzdelávaní k dispozícii – na školské (didaktické) testy.

.týždeň

Merať či nemerať vo vzdelávaní?

.vladimír Burjan .spoločnosť

Nasledujúce tri články v rubrike .školstvo budú venované meraniu. V prvom si vyjasníme, akými krivolakými cestami preniklo meranie do pedagogiky. V druhom sa bližšie pozrieme na hlavný merací nástroj pedagógov – školské testy. Záver trilógie bude patriť úvahám o tom, či je v školstve možné merať „pridanú hodnotu“, a či je to vôbec rozumné.

.týždeň

Inšpekcia, byrokracia, a tak vôbec

.martin Mojžiš .spoločnosť

Od spustenia Mikolajovej „reformy“ sú riaditelia a učitelia nezmyselne zaťažení často úplne absurdnou byrokraciou. Školská inšpekcia kontroluje, či sa riaditelia a učitelia neulievajú, či majú všetky papiere vyplnené tak, ako treba. Naozaj to treba? Porozprávali sme sa s bývalým hlavným školským inšpektorom Vladislavom Rosom.

.týždeň

Pohľad zvonku

.peter Paľaga .spoločnosť

Mám 47, v školstve však pôsobím „len“ sedem rokov, po predchádzajúcej, dvojnásobne dlhej, podnikateľskej skúsenosti. Dovoľujem si preto ponúknuť svoj osobitý pohľad na tému kvázi zvonku.