Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.spoločnosť
Feldek: Náš právny systém sa zrútil

Feldek: Náš právny systém sa zrútil

.eugen Korda .spoločnosť

Ľubomír Feldek je presvedčený, že pokiaľ sa nevyšetrí vražda Róberta Remiáša, dovtedy na Slovensku nebude platiť právo.

.týždeň

Niekoľko postrehov k situácií v Slovenskom školstve

.vlado Crmoman .spoločnosť

Iniciatíva napísať akúsi paralelnú správu k správe ministra sa zrodila v prostredí učiteľov, ktorí sa v novembri a decembri zapojili do Štafetového štrajku. Priebeh štafetového štrajku sprevádzali rôzne aktivity, ktoré upozorňovali na situáciu v školstve: mítingy, koncerty, Výzva 155, kalkulačky pre ministra financií a predsedu vlády, štafetový kolík v NRSR, vianočný stromček s prázdnymi darčekmi pred Úradom vlády, vysvedčenie pre vládu, aktivity na Facebooku, otvorené listy a pod.

.týždeň

Môžem ja niečo zmeniť?

.daniel Bútora .spoločnosť

Školy často majú problém splniť všetky akademické očakávania vzdelávacích systémov; preto mnohí rodičia radi doplácajú za doučovanie. A smerom dovnútra majú niekedy školy problém presvedčiť žiakov, že to, čomu sa spoločne venujú, má pre žiakov zmysel a úžitok. Po týchto dvoch témach v minulých číslach sa tentoraz pozrieme na to, čo by mohli pre školy urobiť ľudia, ktorí si tieto a ďalšie nedostatky uvedomujú, no cítia, že nemajú nič, čím by to mohli pomôcť zmeniť.

.týždeň

Doučovanie za miliardu

.martina Kubánová .spoločnosť

Diskusia o vzdelávaní sa netýka iba toho, čo sa deje v škole, ale aj toho, čo sa deje mimo školy – možno práve preto, že v škole sa to nedeje v dostatočnej miere. Reč je o doučovaní.

.týždeň

Pedagogika videná očami biológie

.ladislav Kováč .spoločnosť

V našej diskusii o školstve tentoraz pokračujeme pohľadom profesora Ladislava Kováča, človeka, ktorý v sebe spája dve skúsenosti: dlhoročnú skúsenosť biológa a akademického pracovníka s kratšou, ale intenzívnou skúsenosťou prvého ministra školstva po novembri 1989.

.týždeň

Reforma školstva – pohľad z riaditeľne

.martin Kríž .spoločnosť

Sériu kritických pohľadov na reformu školstva zakončujeme rozhovorom s dvoma riaditeľkami škôl. Zhodujú sa, že hlavnou slabinou reformy je nedostatočná podpora škôl pri jej zavádzaní. Nepanuje však zhoda, či má štát zmeny iba umožniť, alebo aj riadiť.

.týždeň

Spoločná škola

.martin Bodis .spoločnosť

Reformou školstva sa označuje zmena, ktorá nastala účinnosťou nového „školského zákona“. Málokto o nej hovorí v dobrom. Kritika je silná, ale aj neprehľadná. V minulom čísle sme predstavili kritiku reformy „sprava“, v tomto prinášame kritiku „zľava“. O týždeň sa pokúsime priniesť porovnanie dvoch odlišných názorov z praxe – od riaditeľov škôl.

.týždeň

Verejnosť proti školstvu

.jaroslav Varchola .spoločnosť

Moji rodičia sú učitelia, moji starí rodičia boli učitelia, jedna moja teta i jeden môj ujo sú učitelia. Sme jasná učiteľská rodina. A viacmenej som sa učiteľom stal aj ja, ale takým zvláštnym. Stal som sa dobrovoľným príležitostným učiteľom.

Vrkoče rozpletené krvavé

Vrkoče rozpletené krvavé

.eva Borušovičová .spoločnosť .história

Pred 330 rokmi sa v Terchovej narodil Juraj Jánošík. Zbojník, ktorý sa časom stal symbolom našej krajiny, národným hrdinom. Udialo sa tak až po jeho smrti. Pripomeňme si, ako sa odohrala.

.týždeň

Reforma či perestrojka?

.martin Kríž .spoločnosť

Reformou školstva sa označuje zmena, ktorá nastala účinnosťou nového „školského zákona“. Málokto o nej hovorí v dobrom. Kritika je silná, ale aj neprehľadná. V dnešnom čísle predstavíme kritiku reformy „sprava“, v ďalšom čísle kritiku „zľava“ a o dva týždne sa pokúsime priniesť porovnanie dvoch odlišných názorov z praxe ‒ od riaditeľov škôl.