Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Tender diaľničiarov na štúdiu pre druhú rúru tunela Branisko začal preverovať ÚVO

.sita .slovensko

Dôvodom sú námietky proti vyhodnoteniu ponúk.

Tender diaľničiarov na štúdiu pre druhú rúru tunela Branisko začal preverovať ÚVO SITA/Viktor Zamborský

súťaž Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., (NDS) na vypracovanie štúdie realizovateľnosti pre výstavbu druhého profilu diaľničného tunelového úseku D1 Beharovce - Branisko posudzuje Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). Dôvodom preskúmania postupu diaľničiarov sú námietky proti vyhodnoteniu ponúk, oznámil v pondelok na svojom portáli úrad s tým, že konanie sa začalo 10. augusta.

Diaľničiari dostali v tendri šesť ponúk, po ich vyhodnotení určili za úspešného uchádzača spoločnosť Tarosi, c.c., s.r.o., s najnižšou navrhnutou cenou zhruba 163,4 tisíca eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Odhadovaná hodnota zákazky pri vyhlásení verejného obstarávania koncom apríla bola 235-tisíc eur bez dane, najlacnejšia ponuka je oproti nej nižšia skoro o tretinu.

Pri vyhodnotení ponúk rozhodovala cena. Druhú najnižšiu predložil Geoconsult, spol. s r.o., za 222,7-tisíca eur, tretí Basler & Hofmann Slovakia, s.r.o., navrhol sumu 234,6-tisíca eur. Nasledujú Amberg Engineering Slovakia, s.r.o., s cenou 322,8-tisíca eur, Bung Slovensko, s.r.o., s 324,4-tisíca eur a Dopravoprojekt, a.s., s 361,6-tisíca eur bez DPH. Ponuky sa otvárali v trikrát predĺženej lehote 17. júla. ÚVO začiatkom júla zastavil konanie na základe námietok proti podmienkam v dokumentoch potrebných na vypracovanie ponuky, zdôvodnil to tým, že námietky podané elektronicky koncom mája navrhovateľ nepodpísal.

NDS očakáva, že zákazka na vypracovanie štúdie realizovateľnosti pre úsek D1 s druhou rúrou tunela Branisko, vrátane rekonštrukcie súčasnej pravej rúry a prípravy zámeru posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA), môže trvať desať mesiacov. Budúci zhotoviteľ má dodať štúdiu do 180 dní a zámer EIA do 220 dní od účinnosti zmluvy.

Tunel Branisko je jednorúrový tunel s dĺžkou 4 975 metrov s obojsmernou premávkou. Je súčasťou úseku diaľnice D1 Beharovce - Branisko na rozhraní okresov Levoča a Prešov. V súčasnosti je najdlhším prevádzkovaným tunelom na Slovensku. Južnú tunelovú rúru začali raziť v máji 1997, prerazili o dva roky neskôr, otvorili koncom júna 2003 a v skúšobnej prevádzke s obmedzenou maximálnou rýchlosťou bola do začiatku októbra toho istého roka. Druhú tunelovú rúru plánovali pôvodne vybudovať v roku 2020, potom ju vyradili z priorít a začiatok výstavby odložili predbežne na rok 2025.

Ak si predplatíte tlačený .týždeň na ďalší rok, pomôžete nám prežiť a robiť to, čo vieme. Vopred ďakujeme.

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov SITA je bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA porušením autorského zákona.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite