Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Divadelná udalosť roka a osvetľovači

.elena Akácsová .názory

Predstavenie 1914 malo byť v Prahe, Budapešti i Bratislave najdôležitejšou divadelnou udalosťou roka. Česi ho prijali s rozpakmi, Slováci tradične tlieskali postojačky a pritom pomaly ustupovali k šatni.

Elena Akácsová

Po Prahe a Budapešti bol tento týždeň uvedený aj v Bratislave koprodukčný projekt Národného divadla Praha, SND a Vígszínház Budapešť pri príležitostí vypuknutia 1. svetovej vojny nazvaný 1914. Pre čo len trochu zorientovaného divadelného diváka, nevraviac o profesionáloch, udalosť roka, na ktorú sa hľadelo s veľkými očakávania. Zvlášť kvôli svetoznámemu americkému režisérovi a multimediálnemu umelcovi Robertovi Wilsonovi, pre ktorého prácu je typická vysoká štylizácia hereckého prejavu a tiež mimoriadna technická náročnosť vizuálnej zložky inscenácie. Lákadlom bola tiež Soňa Červená, Wilsonova múza, spoluatorka námetu a predstaviteľka Času, či autor hudby Aleš Březina aj obsadenie špičkovými českými hercami. Či bolo pre slovenského diváka lákadlom obsadenie jediného slovenského herca Jána Koleníka, na ktorom bolo postavené slovenské promo, nevedno, v každom prípade bolo vypredané na všetky tri naplánované predstavenia. Koleníkovi treba uznať, že spolu s vynikajúcou maďarskou herečkou Enikö Eszenyi bol rovnocenným partnerom ostatným, pred domácim publikom nepoľavil ani na sekundu a hral na 200 percent.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite