Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Coco Chanel

.zuzana Mojžišová .časopis .film

Keď sa Coco Chanel pýtali, prečo sa nevydá za westminsterského vojvodu, s ktorým udržiavala známosť, povedala: „Je niekoľko vojvodov z Westminsteru, ale je len jedna Chanel. Mala pravdu.

Jej životná cesta je self-made-womanským príbehom v európskom strihu: Zo sirotinca na trón módneho impéria. Dlhá púť so zastávkami v kabarete, krajčírskych dielňach, posteliach rôznych mužov… Lemovaná mnohými avantgardnými, priam revolučnými výzvami, týkajúcimi sa najmä oslobodenia ženského šatníka od šnurovačkových a iných zväzujúcich konvencií. Zrealizovanie tých výziev svojím dopadom prerástlo priestor módy a fungovalo ako jeden z dôležitých, lebo neprehliadnuteľných aspektov emancipácie silnejšieho pohlavia, ktorému sa zvykne (už som zabudla prečo) hovoriť slabšie. Malé čierne, tvídový kostým, Chanel No. 5, krátke vlasy, spod sukne vykúkajúce kolená, zvonové nohavice.... V novom francúzskom filme Coco Chanel (2009) režisérky Anne Fontaine hrá dospelú Coco (Amélia z Montmartru) Audrey Tautou. Snímka zachytáva tŕnisté, a nie vždy priamočiare začiatky slávnej návrhárky, lemované prvými veľkými úspechmi, a jej vzťah s dvoma mužmi: koníčkarom Balsanom a playboyom Arthurom. Životopisný film s  výpravou vskutku lahodiacou oku (najmä, prirodzene, tou kostýmovou), miestami aj vtipný, v poslednej, povedzme, štvrtine však strácajúci rytmus a priveľmi mainstreamovo melodramatický. Taký dievčenský. (A pre dievčatá vhodný.) Ukázalo sa však, že nielen našincom robí problém prostredníctvom kinematografie sa  rozumne pokúsiť uchopiť vlastné spoločenské ikony. 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite