články
rssBálik
Po nečakanom úspechu textu o Táni si dovolím predstaviť svojho najnovšieho kolegu Petra Bálika.
.juraj Kušnierik1. február 2010 | prečítané 2897x | reagovalo 54 ľudí
Petra Bálika skoro nikto nevolá Peter. Všetci mu hovoríme "Bálik". Neviem vlastne prečo, veď Peter nie je zlé meno.
Bálik je muzikant. To v prvom rade znamená, že muziku miluje. Stačí ho jemne popchnúť a on začne vášnivo rozprávať o Dylanovi, Cashovi, Youngovi alebo o Grizzly Bear, Billovi Callahanovi, či o Lucinde Williams. Vie bezpečne rozpoznať krásu a silu, ale aj priemernosť a rutinu. Keď sa mu niečo páči, tak sa mu to páči totálne, keď mu niečo nejde dole ušami, tak to nijako nešetrí.
Bálik je gitarista. Hoci nelieta po hmatníku ako blázon, je to gitarista s veľkým G. Je to gitarista farebného zvuku a citom nabitých sól. Nie je virtuóz, no so svojim nástrojom sa dokáže rozprávať, dokáže z neho dostať to, čo sa darí len veľkým majstrom. Pustite si ktorúkoľvek pesničku od Živých kvetov alebo album The Western Sky od Franka Wintera a dáte mi za pravdu.
Bálik je novinár. Štrnásť rokov písal výborné články o hudbe v denníku SME, od dnešného dňa ich bude písať v .týždni. Tým sa hudobná časť .týždňa výrazne obohatí, z čoho sa veľmi teším.
Bálik je sympatický človek. Skoro stále sa usmieva a keď hrá na gitare, tak sa tvári ako keby bol šibnutý. Strašne dobre sa s ním debatuje, úžasne sa s ním háda.
Bálik nie je Keith Richards. To som napísal pred pár rokmi v recenzii na album Živých kvetov Na mojej ulici a myslel som to ako že nie je taký dobrý skladateľ a gitarista. Možno je a možno nie je. Čo ja viem. Ale som celkom rád, že nie je Keith Richards, ale že je Bálik.
Od dnešného dňa, teda od 1. februára 2010 je Bálik náš nový kolega. Hurá!
Diskusia (54)
-
.janicko od .o | 10. február 2010 19:34
" Kto chce pocuvat taku muziku, siahne po nej. " Iste, kolko ludi, tolko chuti. "On si hra svoje a robi to dobre." He, v tom pripade to mozeme tvrdit o komkolvek. Aj ludia zboznujuci Desmod, alebo Senzus, su presvedceni o tom, ze je to fajn hudba a robia to dobre. A este k tomu su aj dlhodobo na vyslni. Aj o Smatanovej, alebo Mullerovi castokrat pocut nazor, ze su to vraj pani spevaci. Ak sa niekomu paci, ako spievaju, ok, ale umenie je o niecom inom. Ale aby som len nekritizoval. Na Mullerovi je mi sympaticke, ze otvorene priznava "kvality" svojho umenia. Doslova uvadza, ze on je len insitnym spevakom, s mizernou intonaciou a ze obdivuje tych, ktori to kedykolvek a kdekolvek odpalia, a hned e tam vsetko tak, ako ma byt. Ale vsimni si jednu vec, vsetky kapely (ale aj jednotlivci roznych zanrov a povolani) maju na svojich osobnych strankach "recenzie" od "erudovanych" odbornikov. Na Slovensku priemernych ludi vobec nemame. Vsetko same s picky.
-
.ekonomicke vysledky tyzdna od .aljosa | 10. február 2010 16:42
ja myslim ze vdaka jurajovi tento tyzdennik smeruje tam kam je nevyhnutne v takychto pripadoch......
-
.to vleks od .jano | 10. február 2010 16:03
Jasne - No Name ... nic v zlom, ale mna ich hudba uspava a pripada mi to vsetko na jedno kopyto, este tak ten prvy hit bol zapamatelny. A spevak tam namiesto spievania skor recituje. O inteligencii textov pomlcim. Ja prave dakujem .tyzdnu, ze mi pomohli Zive kvety objavit. IMHO s tym Richardsom to bola taka hyperbola (a BTW, ked uz ti Stouni sa tak dlho drzia na vrchole, predsalen tak akasi kvalita byt musela) a symbol slavneho gitaristu. Iste, ze Balik nie je Metheny ci Hendrix, ale to nikto ani necaka. On si hra svoje a robi to dobre. Kto chce pocuvat taku muziku, siahne po nej. Kto chce pocuvat ine, pocuva ine. Porovnavat treba v ramci zanrov, ked uz treba porovnavat...
-
.lemon, diletanti a trafené husi + :-) od .pp | 10. február 2010 12:30
Lemon, prepáč, nechcel som ťa zasiahnuť až s takou presnosťou. A ešte raz ´osobne´ - želám všetko dobré, a veľa hlbokých umeleckých zážitkov a dojímavých momentov s husiou (:D) kožou, pri počúvaní hudobných skvostov plnohodnotných umelcov :-)) Pozdravuj. Adios.
-
.drahý pp, od .daniel lemon | 9. február 2010 21:34
vystihol si to správne: "ak takýto prejav nemá ani žiadne iné devízy - cit, farba, šťava, náboj, po slovensky - gule, tak v tom prípade platí jediná definícia - diletant" naozaj som nečakal, že si niekto z prítomných takto vstúpi do svedomia :-)
-
.aljosa to pp od .aljosa | 9. február 2010 18:09
zrozumitelne si to naformuloval, suhlas............sumar ktorý mam z toho : diletanti
-
."Špina" v umení #2 / Lemon od .pp | 9. február 2010 13:59
Problém je v tom, že do múzických umení sa tlačia ľudia, o ktorých sa múza ani neobtrela, a je ich čím ďalej tým viac. @@@ "Špina" v umení, to nie je len intonácia. Je pravdou, že nikto nespieva stopercentne čisto. Nuž, ale to je taká múdrosť, ako povedať - nikto nie je dokonalý (v hocičom), každý robí chyby. Pochopiteľne, veď sme ľudia, nie stroje. Má to však malý háčik. Niekto tých chýb narobí minimum, resp. málokedy, a niekto ich robí stále, resp. už len samotný prejav ´umelca´ je dokonalou ukážkou faux pax. A ak takýto prejav nemá ani žiadne iné devízy - cit, farba, šťava, náboj, po slovensky - gule, tak v tom prípade platí jediná definícia - diletant. To, že sa nájde spústa ľudí, ktorým sa to páči, to je ich vec, ich výber. Bohužiaľ, je ich čím ďalej tým viac. Ich fanúšikom prajem všetko dobré a - hlboký umelecký zážitok...
-
.intonácia od .daniel lemon | 9. február 2010 10:33
ak niekto neintonuje úplne presne, to ešte neznamená, že je to zle. v rockovej hudbe to platí dvojnásobne. už v blues, z ktorého rocková hudba vyšla sa lavírovalo medzi intervalmi, alebo si vezmi raný punk s typickými nedotiahnutými štvrťtónmi. okrem toho, máloktorý spevák spieva stopercentne čisto. to, že to nepoznáš, je preto, že ho zvukár v štúdiu niekoľkými klikmi doladí. a ak to niekto dolaďovať nechce, ide o zámer, aby v tej hudbe ostala autentická špina. tri akordy? jasné, že tri akordy - tak sa hrá rockenroll. tónika, subdominanta a dominanta. čo k tomu ešte chceš? palacinky s jogurtom?
-
."Špina" v umení od .pp | 9. február 2010 10:15
Zaoberať sa umením Lucie Piussi je úplne zbytočné, to s umením nemá nič spoločné. Nie je potrebné to dopodrobna rozoberať. Vysvetľovať čokoľvek jej priaznivcom, ktorí si myslia, že je jedinečná, je zbytočné. Jeden z jej počujúcich priateľov, ktorý tiež vidí, že kráľ je nahý, sa o nej diplomaticky vyjadril: ,, Lucia, dobrá textárka Živých kvetov". Darmo budete ficovoličom ukazovať ich Roberta v plnej nahote. Častokrát dosiahnete opačný efekt. @@@ Ale, o inom som chcel. "Špina" v umení je potrebná, ale musí mať tiež svoju formu a musí byť dávkovaná veľmi opatrne a s profesionálnym citom. Alebo - prirodzene a automaticky tryská už zo samotného umelca, pričom výsledok nepôsobí rušivo a neprirodzene. Iba ľudia neznalí, bez štipky hudobného citu chcú nasilu objaviť a vidieť v akýchsi alternatívcoch - Dylana, nedajbože(!) Cohena. Smutné na tom je to, že mnohí priaznivci alternatívnych skupín si ani len v kútiku duše neuvedomujú, že počúvajú hudobný balast, hoci sú hlboko presvedčení, že ide o umenie, vrátane interpretov samotných.
-
.pre lemona od .vleks | 9. február 2010 09:07
Pisete: "to, že lucia piussi nevie spievať, je staré otrepané klišé, ktoré navyše nie je pravdivé, pretože evidentne spievať vie. jediné, čo na jej prejave vadí, je, keď kričí, kričať fakt nevie :-) ale jej spev je v poriadku a hlas má pekný. aj o dylanovi sa hlúpo tvrdí, že nevie spievať a je to samozrejme hlúposť jak traky." No, zaujimavy postreh, asi chybala v skole na hudobke, ked sa ucili spravne kricat. Je mi luto, ale naozaj spieva falosne a zle. A Dylan? Aj ked sklada velmi dobre piesne, nie je velky spevak. Jeho talent je v niecom inom. Ako spevacky vzor by som ho vsak neuvadzal.
-
.starchild od .daniel lemon | 9. február 2010 01:50
ja by som ti zase venoval le grandov smiech z príbehov richarda o. :-)
-
.ad daniel lemon od .starchild | 9. február 2010 01:22
Taký krásny smiech by som Ti venovala ako Nico vo filme Dolce Vita.
-
.lemon je nas clovek od .o | 8. február 2010 23:28
S tym Trollom, alias Lemonom, to je zasah. Jeho prispevky su studiove definicie z wiki. Ten zaverecny argument je ukazkovy :" ...ona má nad tebou aj tak navrch, pretože ty sa o nej bavíš, zatiaľ čo ona o tebe nie". Nieco podobne dokonale trollovske som cital v istej diskusii, kde tamojsi troll fantasticky vystihol uroven neustale breptajuceho citaca sprav Svajdu, ked jeho kritikovi napisal:" ty si aj tak nula, na rozdiel od P. Svajdu, ktory je osobnost, lebo je na obrazovke a ludia ho poznaju, teba nepozna nikto." Dokonale vystihnutie "urovne" a "urovne". Toto je nieco podobne, z Lemonovej strany cista ironia. Priatelia, ja by som trollovi neoponoval. Pozorne si precitajte jeho prispevky, vsak on je evidentne na nasej strane /"...to hysterické kvičanie na adresu živých kvetov nemá úroveň. kvety sú jedna z najlepších slovenských kapiel - aj preto, že bálik píše skvelé melódie."/ Jasne ako facka, je to nas clovek.
-
.to daniel lemon od .duri78 | 8. február 2010 22:08
...ale iste, že Lucia spievať vie ...akurát že falošne :-) Nemyslím si, že niekto z tých normálnych diskutérov tu (vrátane Starchild), chce mať nad niekým navrch. Len tu pár ľudí skonštatovalo fakt - že ten spev je falošný. A dokonca ani tak nejde o ten falošný spev, veď nech si hrajú a spievajú ako vedia - ide skôr o ten rozpor: falošný spev vs. vychválenie do hudobného neba od redaktorov týždňa
-
.to starchild od .daniel lemon | 8. február 2010 21:07
to, že lucia piussi nevie spievať, je staré otrepané klišé, ktoré navyše nie je pravdivé, pretože evidentne spievať vie. jediné, čo na jej prejave vadí, je, keď kričí, kričať fakt nevie :-) ale jej spev je v poriadku a hlas má pekný. aj o dylanovi sa hlúpo tvrdí, že nevie spievať a je to samozrejme hlúposť jak traky. koniec-koncov, ona má nad tebou aj tak navrch, pretože ty sa o nej bavíš, zatiaľ čo ona o tebe nie :-))
-
.lucia piusi aka saxana :-( od .andrejkko | 8. február 2010 14:32
pozná niekto tú aferku , jak niekto pod nickom saxana, sa hrubo navazal do redaktorou z radia fm, otrasna diskusia na sme.sk , anonymna saxana a jej pikantne nadavky.........potom sa niekto nasral v sme a odkryl identitu nicku saxana a tam supho Lucia piusi zo zivych kvetou, ach ake poeticke........typek zo sme dostal pokutu a vymazali tie najnechutnejsie prispevky od piusi.......to su tie ich texty o ktorých sa pise v clanku?????cha cha cha, pan kusnierik, viete na toto reagovat?
-
.pre Vleks-a od .m.Malek | 8. február 2010 13:36
Ďakujem za typ, ale pán Bálik už teraz nemá o čom písať :-). Veľmi pekne napísané. Páni z .týždňa by mohli niektoré blogy uverejňovať aj v časopise.Očividne máme podobné záujmy. Ako v hudbe, tak aj v podobe bádania (i keď nie v biochémii) :-).
-
.ad daniel lemon od .starchild | 8. február 2010 11:41
prepáč, živé kvety by boli možno dobrou kapelou, keby Lucia Piussi prestala spievať. Je mnoho ľudí ktorí vedia písať texty, majú i určité literárne, či hudobné nadanie, ale sú si vedomí, že spievať nevedia. A preto ani nespievajú. Stanú sa z nich recitátori,básnici či textári, alebo skladatelia. Rozdiel je, že Lucia Piussi si toho, že spievať nevie, vedomá nie je, a prečo by aj mala, keď ju za ten falošný spev ešte i velebia. ---------- Rozumiem, hudobná scéna na Slovensku je tak biedna, niektorí poslucháči jej to prepáčia. Ale to, čo sa deje okolo tejto skupiny medzi hudobnými kritikmi je nie odbornosť ale opakujem - protekcia.To je všetko.
-
.ad vleks od .starchild | 8. február 2010 10:50
I see, you like My Room too :)
-
.povaľačovi od .daniel lemon | 7. február 2010 23:45
že komunita :-D, hneď mi bolo jasné, že trpíš velikášstvom.
-
.bodka.troll od .marxistický kaviarenský povaľač | 7. február 2010 23:13
"kvety sú jedna z najlepších slovenských kapiel - aj preto, že bálik píše skvelé melódie" - - - "Ďalším podobným pojmom je troll, pre ktorého je typické provokovanie pri zasielaní príspevkov. Kým flamer môže jednoducho len agresívne obhajovať kontroverzné názory, účelom príspevkov trolla je vyvolať reakciu online komunity, alebo diskusiu nejako rozvrátiť. Troll sa pritom obvykle s názormi vo svojom príspevku vôbec neidentifikuje." (sk.wikipedia.org
-
.objektivita od .daniel lemon | 7. február 2010 21:34
nad objektivitou kušnierikových článkov sa dá pousmiať, ale to hysterické kvičanie na adresu živých kvetov nemá úroveň. kvety sú jedna z najlepších slovenských kapiel - aj preto, že bálik píše skvelé melódie. jeho hra možno formálne nie je dokonalá, ale aspoň nie je sterilná, mne sa špina v hudbe páči, pretože je autentická. okrem toho, .týždeň ma vo svojich recenziách upozornil na viacero skvelých skupín, ktoré rád dodnes počúvam, takže to asi nebude celkom tak, že všetko, čo sa v tom časopise napíše o hudbe je diletantské. treba predýchať chlapci, uvariť si čajík a nájsť pokoj v mysli.
-
.tak od .peter Hoppan | 7. február 2010 17:46
{A pokiaľ ide o mladých - je mi ľúto, že takéto "kapacity" im mrzačia hudobný vkus vytváraním ilúzie, že ide o alternatívne umenie. To nie je ani alternatívne, ani umenie.} - Presny a velmi dobry postreh. To je na tom najsmutnejsie, ze nemalo mladych ludi berie nazory "hudobnych redaktorov" ako bernu mincu ( - "ved su to predsa odbornici, co o tom pisu a rozumeju tomu..."), pche. Chudaci moji, je mi ich luto, pretoze su ovplyvneni "odbornikmi", naivne si mysliac, ze su na inej ´urovni´, ako ti, co pocuvaju "komerciu". Vobec sa nebudem podrobnejsie zaoberat podobnymi "kapacitami", ktore v "najvychytenejsich" radiach pustaju odpad velmi podobneho charakteru, co sa urovne tyka - mainstream. Zaujimavostou vsak je, ze tzv. alternativa je castokrat na rovnakej urovni, ba v mnohych pripadoch dokonca omnoho horsej - vid uvedene videa Zivych kvetov v mojom predchadzajucom prispevku. Paneboze, co uz dnes je prezentovane, ako umenie... :)) Alebo kdejaky trulo zacne trubit do odpadovej rury, alebo bezcielne buchat na bakelitovu zbernu nadobu z WC, a hudobni redaktori a ine kapacity z nich urobia skvelych hudobnikov - umelcov. Viem, ze vela vody tu nenamutime a tyzden bude nadalej presadzovat "kvalitu", ale ak nasimi prispevkami otvorime oci co len jednemu - dvom jednotlivcom, tak maju svoj vyznam. :-))
-
.ad starchild od .vleks | 7. február 2010 17:28
I am as well searching for diamonds in the sulphur mine good luck
-
.odkaz pre vleks od .starchild | 7. február 2010 16:00
presne si to vystihol: venujte sa aj v hudbe Lige majstrov. Správne. Ja iba doplním, že kvalitný hudobný redaktor, kritik, odborník, musí mať na to nos a nielen schopnosti rešeršovať. Pretože, dobre vleks ty máš svojho Collinsa, niekto tam poniže spomínal iné staré dobré veci , ja mám napr. zase svoj Van der Graaf Generator alebo Hendrixa. ---------- Ale úprimne, nie sme malé deti, že si s radosťou kúpime nejaký časopis len preto, že nejaký súčasný redaktorko opráši nášho miláčika a my si prečítame i tak minimálne to, čo už dávno vieme, a čo sa už tisíckrát napísalo. Ja očakávam od hudobných redaktorov, že napíšu a UPOZORNIA na niečo NOVÉ v hudbe, čo nám ťažko pracujúcim :) v strednom veku - unikne pozornosti, či už pre nedostatok času a pod. ---------- Ale skutočnosť je taká, že nové veci ktoré stoja za to, hľadáme si sami a inde u iných zdrojov, pretože to, čo nám ponúkajú títo tu, je čistý shit. A k tomu ešte i protekčný. ---------- A pokiaľ ide o mladých - je mi ľúto, že takéto "kapacity" im mrzačia hudobný vkus vytváraním ilúzie, že ide o alternatívne umenie. To nie je ani alternatívne, ani umenie.
-
.zial od .vleks | 6. február 2010 19:57
s tymito komentarmi (P.Hoppan a dalsie) sa neda nesuhlasit. Nie je v tom nic zloprajne, ani podryvacne voci tyzdnu. Je to len ciry fakt, konstatovanie stavu. Boli casy, ked som sa ja, iba absolvent lsu, mnohemu ucil z hudobnych casopisov ako melodie, magazyn muzicny, nonstop, a pod. Mal som oblubenych kritikov, od ktorych sa dalo nieco naucit. Dnes sa to neda, snad hudobny magazin, ten sa venuje viac klasike, je vynimkou, snad radio devin, redaktori dubravsky brezovsky a spol. Urcite tam nepatri tyzden. ****** Je to paradox, ak pisete o futbale, viete, co je najvyssia kvalita - liga majstrov. Nikdy nenapisete, ta horna dolna hra dokonaly futbal, hraniciaci s genialitou, perla stvrtej ligy. V hudbe sa toho dopustate. Vrchol je pre vas underground. Ten je mozno z historickeho hladiska dolezity, boj proti komunizmu, protest songy a pod. Islo vsak o hudobny diletantizmus, a to treba napriek vsetkym sympatiam priznat. Malo pisete o lige majstrov umenia - opera, klasika, dzez, ale aj mainstream moze byt kvalitny. Collins je pre mna napriklad najkvalitnejsi hudobny destilat, aj ked povyhraval hitparady. Aj u nas sa najdu priklady. Nikdy som napriklad nepochopil, co maju tito kritici proti no name. Mne sa zda, ze nie su zli, aj ked popularni. Ak su zli, necham sa poucit. ALe pozor naozaj poucit a nie precitat snobske sudy ako ze to je gyc a pod. MOJE ZAVERECNE ODPORUCANIE, NAOZAJ MYSLENE V DOBROM UMYSLE: venujte sa aj v hudbe lige majstrov. Vladimir Leksa
-
.súhlasím s Peter Hoppan a objektivita od .starchild | 6. február 2010 15:39
Odporúčam pozrieť si Jurajove video z 13.1., teraz viem, že jeho motív k napísaniu tohto článku bol naozaj dobromyseľný on sám je totiž nenáročný poslucháč, dbá len na formu - pečiatku alternatívnosti. Sú známe prípady z vedy, kde vedec vedome vysúkal úplne absurdný, nezmyselný "vedecký" článok, ktorý vytlačili v renomovanom vedeckom časopise a dostávalo sa mu chvál a obdivu, až nakoniec on sám priznal, že si zo všetkých vystrelil. Toto je prípad rediohetovórds ale obávam sa, že oni to nepriznajú :)
-
.odbornik Balaz od .o | 6. február 2010 10:28
Male pozastavenie pri Balazovi - tu je jedna z jeho peral z jeho nedavnej ODBORNEJ hudobnej recenzie : [...výlety do world music, indie-rocku, ambientu a džezu, synkopy namiesto 4/4...] "SYNKOPY namiesto 4/4" ! Hla, znalec - odbornik. Vyjadruje sa ako Duke Ellington, a ako pekne to znie (:D) ... Ehm, len keby pan odbornik vedel, co to ta synkopa vlastne je. To tam u Vas v redakcii fakt nema nikto aspon zakladne hudobne vzdelanie (ZUS), aby taketo nezmysly stopol?
-
.objektitvita od .objektivita | 6. február 2010 10:02
pastnem sem citaty z inej diskusie lebo to sem sadne jak r*t na serbel: "Uplne specialne su hudobne kritiky, ktore naozaj vyzeraju byt skor zdravice kamaratom ako fundovane kritiky. Mozno je problem vo mne, ale mne sa naozaj nezda ze j.b.kladivo je skutocny hudobnik, a ze zive kvety vedia hrat a spievat, a ze varga je najdolezitejsi slovensky muzikant. Su to len oslavne slova kamarata, ktore vsak nie su v tych kritikach podlozene absolutne ziadnym odbornym rozborom. Nieco napisane na odbornej urovni o skutocnych hudobnikoch a nie kamaratoch si tu precitam zriedka. Ja sa trosku zacinam obavat, ze rovnaku uroven maju aj clanky z inych oblasti...lllllllll lllllll ...o do očí bijúcej neobjektívnosti....veď to je otvorená tlačenka vlastnej kamarátky. Nepíšem to tu preto, že by som chcel rýpať, ale preto lebo .týždeň mám rád, čítam ho a pre mňa sú toto veci, ktoré mi ho pomaly ale isto znechucujú. lllllll lllllllHudobny redaktor bol - hudobny redaktor, a nie nejaky pristipkar, co ani nerozozna dur od moll, pretoze je hluchy jak patron. napr. taky Daniel Balaz ma v jednom kuse plne usta "ambientnosti", ale o hudbe samotnej nema ani sajn. V dnesnej dobe vseobecne, je tragediou, ze na mnohych odbornych miestach sedia diletanti a zaberaju miesta erudovanym fachmanom. Kamaratsagy su, paradoxne, v sucasnosti este vypuklejsie ako za komunistov.
-
.balik, Zive kvety, umenie, uroven, hodnota... od .peter Hoppan | 6. február 2010 08:24
Pan Kusnierik + Tyzden, nepaci sa vam, ak si niekto prihrieva polievku a zaroven prihrieva polievku aj svojim kamaratom a znamym. Pranierujete to, a robite dobre. Ale ze vy robite presne to iste, to vam zrejme nedochadza... Nevyhodou hudby (a umenia vseobecne) je to, ze nie je meratelna jej kvalita. A to je parketa pre aj pre roznych odbornikov, profikov a zasvetencov. V dnesnej dobe slobody si moze pisat kto chce, co chce. A aj hrat, kto chce a co chce. To znamena, ze aj niekto, kto hudbe nerozumie, pretoze na to skratka nema. V tomto pripade (clanok) plati oboje sucasne. Jednoduchy redaktor pise o jednoduchych "umelcoch", ale oboje sa tvari, ako znalecke a - na urovni (...je to gitarista s veľkým G.). Takto sa to cele dostava do komicko-trapnej polohy, kde slepy chvali slepeho, aky ma dobry zrak. No, skor hluchy chlucheho, aky ma dobry sluch a hudobny vkus. To je cesta k dekadencii, vazeni. Viete, velkym nestastim je, ak sa vsetko, co ide mimo mainstreamu, povazuje za kvalitu a hodnotu. A hlavne to, co robia kamarati a znami, vsakze... Chyba lavky. Obrovska. Vas casopis straca kredit a vaznost. www.youtube.com www.youtube.com
-
.piste dalej od .ape | 5. február 2010 13:47
..., pan Kusnierik, taketo mile clanky, dobre sa to cita ... a cloveku sa orzsiruje obzor o zaujimavych ludi ...
-
.slovensko do toho od .aljosa | 5. február 2010 12:42
podla mna tento clanok je vystavna skrina slovenskeho humoru :-)
-
.balik vie preco zije od .jozefina III | 4. február 2010 22:26
je to pohodak, nekonfliktny, zijuc svoj zivot, neovplyvnuty komerciou, ma nadhlad ( ma na to uz vek ) a robi s Puissi naozaj dobre pesnicky. raz sa vsetci aj tak pomynieme ale po balikovi ostanu tie sola , melodie ZIVYCH KVETOV .... clanky o hudbe si nikto nebude hmkat a notit ale to teraz nie je podstatne. Nova praca, nove vetry ( v hlavach )
-
.pokračovanie - citáty od .samaritán | 4. február 2010 20:25
"Bálik dokáže z gitary dostať to, čo sa darí len veľkým majstrom." Ok, je to Tvoj názor, nikto Ti ho neberie, ale je názor totálneho hudobného diletanta. "Štrnásť rokov písal výborné články o hudbe v denníku SME..." Ano, ano, ano. Vrana k vrane sadá. :-)) "Bálik nie je Keith Richards...to ako že nie je taký DOBRÝ SKLADATEĽ A GITARISTA (!!!)." Prepáč, ale týmto superznaleckým posudkom si len potvrdil názory množstva ľudí do hudby vidiacich (na rozdiel od Teba), vrátane kometnárov podomnou, že o hudbe nemáš ani ŠAJN. Ak by si mal aspoň minimálne vrodený hudobný cit, všimol by si si, že Keith Richards je podpriemerný, ba až mizerný gitarista, neschopný zahrať čo len mierne zložitejšie sólo. Samozrejme, že pretekárska rýchloprstová hra nie je všetko, ale DOBRÝ gitarista má o niečo iné parametre, ako Keith Richards. Ale to Ty so svojimi úbohými hudobnými znalosťami a vedomosťami, pochopiteľne, nemôžeš ani len tušiť. Úprimnú sústrasť ďalším "znaleckým" článkom a "postrehom" o hudbe, vo Vašom časopise.
-
.bez servítky od .samaritán | 4. február 2010 20:24
J. Kušnierik, ak je u Vás v Týždni taká možnosť, že sa tento článok dá odstrániť, tak to prosím Ťa v záujme zachovania svojej reputácie (aspoň nehudobnej) učiň tak čo najrýchlejšie, pokiaľ tento článok ešte až tak veľa ľudí neprečítalo. Na Humne pred nedávnom pravidelne každý mesiac vychádzal ´seriál´ o najhorších blogeroch. Občas tam boli aj kategórie , niečo ako - hviezdna rota. Ty by sa týmto článkom úplne jednoznačne a suverénne, čo sa hviezdnej roty týka, stal víťazom víťazov. Osobne Ťa nepoznám a myslím si, že si fajn chalan. Ale ako novinár...píšuci o hudbe a hudobníkoch...Sodoma Gomora! To tam máš fakt až tak voľnú ruku a nikto Ťa už po napísaní tvojich zlátanín (prepáč) nekontroluje? Pokračovanie v ďalšom príspevku...
-
.marxistický kaviarenský povaľač od .starchild | 3. február 2010 23:53
:(
-
.starchild od .marxistický kaviarenský povaľač | 3. február 2010 23:41
V prípade Emy sa jedná o dejinnú nevyhnutnosť. O niekoľko rokov sa bude kopec detí volať bodkabálik a každému to bude putna ...
-
.marxistický kaviarenský povaľač od .starchild | 3. február 2010 23:23
S tou ódou - si zabil :) ---------- Ale vieš čo mi prišlo na um? Vyše päťdesiat rokov všetci tu absolvujeme to večné šlabikárové Mama má Emu, Ema má mamu a štatisticky len nedávno začalo meno Ema vykazovať totálnu popularitu, je v prvej desiatke, pokiaľ ide o dávanie mien. Čím je to?
-
.oooo nie od .doty | 3. február 2010 23:18
balik, ja viem ze toto nikdy nebudes citat, lebo ty sa takymito p.covinami nezaoberas :-) Slava ti a nam beda, budes nam chybat :-/
-
.ode an die Freu(n)de od .marxistický kaviarenský povaľač | 3. február 2010 22:41
Bálik je muzikant. Bálik je gitarista. Bálik je novinár. Bálik je sympatický človek. Bálik nie je Keith Richards. Bálik má Emu. Ema má mamu. Juraj má článok. Hurá!
-
.dESIVÉ od .ladislav Meliško | 3. február 2010 22:02
Strasne desivy text. Juraj vacsinou dokaze poriadne zabit, ale toto je uz aj na neho vela. Proste slohova onania .Juraja na tému "Opis kamaráta".
-
.mýliš sa Erik od .veve | 3. február 2010 20:48
Tak pardon. Pán Kušnierik je mimoriadne schopný redaktor. Je vtipný, kreatívny, sčítaný a kompetentný v mnohých oblastiach - hlavne hudba a literatúra. Nemýľte si jeho pohodový look s nejakou lajdáckosťou - toto je úplne povrchný pohľad. Zároveň si vážim jeho odhodlanosť pre spravodlivosť a odmietanie bezprávia, aj keď nevystupuje možno tak demonštratívne ako p. Hríb, je veľkou osobnosťou s vyhranenými a správnymi názormi. Zároveň je to dobrák na pohľad, takže ho mnohí omylom zatrieďujú do úplne nesprávnych koloniek...určite to nie je bezduchý "čítač mailov", ako ho onehdá nazval Breiner.
-
.pre m maleka od .vleks | 3. február 2010 19:09
o rush som do tyzdna napisal blog tu: blog.tyzden.sk a o yes tu: blog.tyzden.sk
-
.pre erika a aljosa od .ksksdjdfwef | 3. február 2010 15:49
, mne sa zda ze je to celkom v pohode clanok o niekom koho si Kusnierik velmi vazi. Sice vobec neviem kto je to Balik, ale uz teraz som zvedavy na jeho prispevky v tyzdni. Tak preco taka hate?..
-
.sUHLAS S ALJOSOM od .erik | 3. február 2010 11:00
uplny suhlas s aljosom............krusnierik podava najprofesionalnejsie vykony ked administruje a cita maily v telke, ale inac je hlboko za slovenskym zurnalistickym priemerom, o com svedci tento clanok a mnohe ine....sranda musi byt, a v kazdom dome, jeden tajtrlik dobre.....
-
.gitarový genius balik? od .aljosa | 3. február 2010 09:45
"Bálik je gitarista. Hoci nelieta po hmatníku ako blázon, je to gitarista s veľkým G. Je to gitarista farebného zvuku a citom nabitých sól. Nie je virtuóz, no so svojim nástrojom sa dokáže rozprávať, dokáže z neho dostať to, čo sa darí len veľkým majstrom." P. kusnierik, vy zijete na tejto planete? na slovensku? mate dobreho usneho? a mozno by ste mali zacat chodit na psychoanalízu, pardon..........je to na smiech, jezis maria, balik a velký majster? socializmus is back
-
.muzikant redaktorom od .starchild | 2. február 2010 20:26
(inde) kto je pán muzikant, nemusí mať dve a viac zamestnaní aby sa uživil. Ťažká doba :)
-
.text o Táni od .m.Malek | 2. február 2010 16:17
mal úspech hlavne vďaka vstupom pána Šebeja. Bez neho to tu bude asi bez náboja :-). Každopádne sa teším na nový vietor v hudobných článkoch a snáď sa dočkáme aj nejakých kúskov o starých kapelách typu Yes, Rush, Kansas a pod., ktoré si to, už len kvôli dlhovekosti, určite zaslúžia. Držím palce.
-
.ja len od .vydra | 2. február 2010 12:54
drzim palce a tesim sa
-
.balik od .abraxas | 1. február 2010 18:13
...tesime...len by som, ze on sa neusmieva, nesmeje...jeho mimicke svalstvo, ci co, je tak normalne nastavene, ze usmev... :)
-
.o.K. od .veve | 1. február 2010 17:38
V každom prípade sú ľudia non-stop sa usmievajúci veľmi sympatickí a v dobe zvraštených čiel žiaduci. Takých je dobre mať nablízku...
-
.to celtic od .karciM | 1. február 2010 16:59
To je v poriadku, súhlasím. Ja sa len obávam, že to bude až príliš predvídateľné v témach a ja by som zase vo svojom obľúbenom časopise privítal trochu širšie spektrum článkov o muzike. Ale to je môj názor.
-
....mám radosť, od .celtic | 1. február 2010 16:53
že sa .týždeňviacej uzatvoril do vlastného názorového sveta plného kamarátskych chválospevov.Na trhu je dosť light novín a časopisov bez názoru.Mám rád časopis s názorom a kamarátšaftmi:-)
-
.no neviem od .karolM | 1. február 2010 16:37
.týždeň sa namiesto toho, aby rozumne rozšíril svoj pohľad na hudbu, ešte viacej uzatvoril do vlastného názorového sveta plného kamarátskych chválospevov. Juraj Kušnierik kričí víťazné "Hurá". Ale v tomto prípade je to asi Pyrrhovo víťazstvo. No... nechajme sa prekvapiť.
Pridať komentár
Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.
Copyright © 2009 - 2010 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X
Design and Technology by MONOGRAM