ísť ráno k holičovi bolo kedysi užitočnejšie, než si prečítať čerstvé noviny. A po tom, ako sa aj po našich mestách rozmnožili takzvané „barber shopy“, tradícia sa začína vracať späť. Čo taký krčmár? Majiteľ, výčapník aj prevádzkar v jednom, „týpek“, ktorý má pravačku svalnatejšiu od neustáleho tlaku na točku, chlapík, ktorý pozná poháre štamgastov po hmate, a čas rozoznáva podľa príchodu pravidelných zákazníkov. Keby Fero neprišiel o piatej na jedno, aj hodiny na zažltnutej stene vo výčape, kde ešte nezakázali fajčiť, by zastali.
Vrátnici, najzáhadnejší zo spomínaných, krížovkári s malým rádiom vo svojej izbietke za sklom, ktorí bez toho, aby zdvihli zrak od tajničky, nahmatajú tie správne kľúče na vešiačiku z ohnutých klincov. Často sú to mlčanlivé a introvertné typy, niektorých môže človek po rokoch zanovitého mlčania dokonca podozrievať z kanibalizmu, pedofílie či minimálne z nejakého úzkoprofilového zberateľstva, tak veľmi nepúšťajú do svojho sveta nikoho, napriek tomu, že ten okolitý zaznamenávajú veľmi cieľavedome.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.