Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

V biznise sa treba neustále inšpirovať

.michal Novota .promotion .promotion

Tancuje, bloguje a doma by mal rád zoo, no manželka nepustí. Chce, aby sa riaditelia slovenských firiem pripravili na budúcnosť, preto 20. apríla do Bratislavy pritiahne päť svetových rečníkov na konferenciu World of Tomorrow. Jiří Ščobák.

V biznise sa treba neustále inšpirovať BORIS NÉMETH Jiří Ščobák: Je možné byť úspešný a pritom zostať človekom?

máte veľa vášní, jednou z nich je aj zvláštny tanec. O čo ide?

JS: Od roku 1988 je moje veľké hoby tancovanie moderného amerického country tanca, ktorý sa volá square dance. O rok neskôr som ho začal učiť, založil som klub v Prahe a tam nás navštívila tanečnica zo spriateleného klubu z Bratislavy a zaujala ma. Po šiestich mesiacoch cestovania medzi Prahou a Bratislavou som si na Slovensku našiel prácu a prisťahoval sa sem. Tú tanečnicu som si nakoniec nevzal, až inú (úsmev).

nie je to len square dance, veľa blogujete aj o akvaristike.

JS: Keď som mal pätnásť, nemal som žiadne domáce zviera. Rodičom som povedal, dajte mi nejaký základ a zvyšok si zoženiem. Dali mi akvárium a o tri roky som mal hromadu hlodavcov, šváby, škorpióna, vodné a suchozemské žaby, spolu 54 druhov zvierat. Keď som stretol svoju aktuálnu ženu, to jediné, čo mi povolila, boli akváriové rybičky. Moja žena je rada, že nemá doma šváby madagaskarské, ale tie by neboli taký problém, to skôr šváby sivé. Sú rýchlejšie a lepšie sa množia (smiech).

aj vám z akvária utiekli? V rodine ste boli zrejme obľúbený, však?

JS: Utiekli mi šváby madagaskarské, tie mali asi desať centimetrov. Sú neškodné, majú ostne na nožičkách a keď sa rozhnevajú, vydávajú syčivé zvuky. Moja matka, ktorá sa ich odjakživa bála, raz vyliezla z vane, dala si župan a on jej vypadol z rukáva.

od švábov a akvaristiky ste sa dostali k organizovaniu biznis konferencie. Mnoho firiem je skeptických, pretože biznis konferencií je veľa a majú pocit, že im to nič zásadné pre biznis a život neprinesie. V čom tá vaša chce byť iná?

JS: Treba si ju zažiť. Kvalitní rečníci sa prejavujú v tom, že slová, ktoré od nich počujete, ste už mnohokrát počuli, ale v ich podaní dokážete pochopiť nové súvislosti. Čím viac toho viete a čím vyššie v hierarchií ste, tým viac tomu rečníkovi budete rozumieť. V prípade World of Tomorrow pôjde aj o nové myšlienky. Žiadny z rečníkov ešte na Slovensku nevystúpil. Jeden z nich, Robert Phillips, bol CEO v najväčšej PR agentúre Edelman. Bude hovoriť o problémoch firiem v zahraničí, dozvieme sa a budeme vedieť, čo s istotou príde aj k nám. Za posledný rok sme boli v rámci zahraničných volieb alebo referend niekoľkokrát prekvapení. Je to aj dôsledok súčasných technológií. Ďalší rečník, Gerd Leonhard, napísal na jeseň knihu o koexistencii technológií s človekom. Hovorí, že trh technológií sa bude vyvíjať exponenciálne a o to viac bude ľudstvo ovplyvňovať. Napriek tomu, že sa ľudstvo samo osebe vyvíja lineárne.

buďme konkrétnejší. Skúsme sa vcítiť do roly riaditeľa slovenskej firmy. Čo mu ten deň prinesie?

JS: Na konferencii zodpovieme tri otázky: Ako sa zmení trh a moji zákazníci v nasledujúcich rokoch? Aké nové modely komunikácie a líderstva budú fungovať v budúcnosti? Je možné byť úspešný a pritom zostať človekom? Keď bude rečník Dietmar Dahmen hovoriť o adaptácii, bude hovoriť o líderstve, čo je to, čo bez ohľadu na veľkosť firmy každý riaditeľ robí. Musí byť líder, musí vedieť komunikovať so zákazníkmi a premýšľať, čo s nimi bude. Napríklad rečník Mark Gallagher, ktorý bol tridsať rokov šéfom tímu F1, vychádza z toho, že F1 je proklientsky orientovaný produkt. Tvrdí, že musíte byť neustále na nohách, pozerať sa, kde budú vaši klienti v roku 2020.

dá sa niečo, čo bude v roku 2020, vôbec s istotou predpovedať?

JS: Ľudia, ktorých privediem na Slovensko, sú rečníci, ktorých počúvajú riaditelia veľkých firiem. To nie je len predpoveď, ale tvarovanie trhu. Na konferenciách na Slovensku zvyčajne máte kľúčového rečníka zo zahraničia iba jedného, ostatní sú domáci, poznajú sa, nejdú do hĺbky. S každým rečníkom na World of Tomorrow som neraz hovoril pol až trištvrte hodiny a vysvetlil, aká je situácia u nás a čo tu ľudia potrebujú počuť. Robertovi Phillipsovi som napríklad adresoval požiadavku, že nám nestačí len vedieť, ako bude vyzerať komunikácia v budúcnosti, ale potrebujeme aj príklady zahraničných firiem, ktoré sú vďaka novým modelom komunikácie úspešné.

rečníci majú len deň, mnohí sa snažia zaujať skôr svojou charizmou, ten čas nemusí stačiť, aby odovzdali svoju skúsenosť.

JS: Na inšpiráciu stačí chvíľa. A takých bude 20. apríla určite viac ako dosť. Čo sa charizmy týka, vyberal som rečníkov, ktorí majú oveľa viac ako len ju. Navyše bude možná interaktivita. Napríklad v prípade princa Carlosa de Bourbon de Parme, príslušníka holandskej kráľovskej rodiny, venujeme polovicu času panelovej diskusii s účastníkmi. Máme aj kvalitnú moderátorku Danielu Zeller z Rakúska, ktorá napísala niekoľko kníh o rétorike, je známou osobnosťou a bude usmerňovať rečníkov, aby boli praktickí.

mnoho ľudí už nechodí na biznis konferencie preto, lebo si takto zaujímavých rečníkov nájdu vo voľne dostupných videách na internete. Aký má zmysel prísť si ich vypočuť osobne?

JS: Naživo je to iné. Ak rečník príde za vami na slovenský trh, bude svoje vystúpenie prispôsobovať vašim potrebám. Potom je tu networking. Rečníkov je päť, idú po sebe a môžu na seba vzájomne reagovať. Napríklad Phillips a Gallagher majú niečo spoločné. Obaja pôsobili na vysokých pozíciách vo veľkom biznise, ani jedného to neuspokojovalo, obaja odišli, napísali knihu a prednášajú. Keď sa ako riaditeľ dostanete na vysokú úroveň, máte problém, od koho sa ďalej učiť. Máte možnosť sa stretávať s inými riaditeľmi, ale existuje len málo ľudí, ktorí by mali viac skúseností, zažili viac ako vy a ešte sú o tom ochotní hovoriť. Tých päť rečníkov takých je.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite