Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

O prirodzenosti osemročných gymnázií

.martin Mojžiš .názory

Diskusia o osemročných gymnáziách ako keby bola slepá k jednému faktu: tieto gymnáziá sú prirodzenou, hoci zdanlivo neprirodzene implantovanou súčasťou nášho vzdelávacieho systému.

Martin Mojžiš

V najnovšom vydaní .týždňa sa otázke osemročných gymnázií venujeme pomerne podrobne (pozri tu), ale jednu vec by som predsa len rád doplnil. Ide o otázku, či sú takéto gymnáziá umelým alebo prirodzeným prvkom v našom školskom systéme.

Vzdelávanie na základných a stredných školách rozdeľujeme do troch stupňov. Nie je to naša špecialita, zodpovedá to medzinárodne používanému deleniu ISCED (International Standard Classification of Education). Dokonca aj naše štátne vzdelávacie programy pre prvý a druhý stupeň základných škôl sa volajú ISCED1 a ISCED2, programy pre stredné školy majú označenie ISCED3.

„Školy s druhým a tretím stupňom zodpovedajú dnešným 8-ročným gymnáziám.“

Keby teda existovali samostatné školy pre jednotlivé stupne – prvý, druhý a tretí – bolo by to celkom v duchu delenia ISCED.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite