Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Pop Music Business

.juraj Kušnierik .názory

Vo vlaku z Groningenu do Amsterdamu rozmýšľam o popmusic, o festivale a konferencii Eurosonic Noorderslag a o tom, prečo je Selah Sue hviezda a Eefje de Visser nie.

Juraj Kušnierik

Eurosonic Noorderslag je jedným z vrcholných stretnutí ľudí z európskeho hudobného biznisu. Do Groningenu v januári prichádzajú organizátori festivalov, agenti kapiel, manažéri, vydavatelia, ale napríklad aj výrobcovia festivalových náramkov, hudobní sociológovia, odborníci na vízovú problematiku, bezpečnosť festivalov, dokonca aj profesor estetiky z delftskej univerzity či právnik festivalu v Glastonbury prišli. Priťahuje ich sem nielen možnosť stretnúť kolegov z iných krajín a porozprávať sa s nimi, ale aj (hlavne) možnosť v priebehu štyroch dní uvidieť v centre jedného neveľkého mesta takmer 300 kapiel, ktoré organizátori považujú za "up and coming", teda so sľubnými vyhliadkami do najbližšej budúcnosti.
A tak Mišo Kaščák a Mário "Gešo" Gešvantner z Pohody, Tibor Holoda z Wilsonicu, Fruzsina Szép zo Szigetu, Ivan Milivojev z Exitu, Rikke Oxner z Roskilde a desiatky ich kolegov z takmer všetkých európskych krajín trávia noci rýchlymi presunmi z klubu do klubu, z koncertu na koncert, pričom keď ich niečo zaujme, okamžite sa môžu porozprávať s agentom kapely či s kolegami z iných festivalov. 
Ako empatický pozorovateľ toho, čo sa okolo mňa dialo, uvedomil som si niekoľko vecí.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite