Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Test: Posledná šanca na kúpu najlepšieho vybalansovaného SUV na trhu. Praktické Porsche Macan T na každý deň

.redakcia .lifestyle

Rovnováha alebo balans je to, čo väčšine dnešných SUV na trhu chýba.

Test: Posledná šanca na kúpu najlepšieho vybalansovaného SUV na trhu. Praktické Porsche Macan T na každý deň Porsche Slovensko

za posledné dve dekády pribrali európske autá na váhe až 20% a na dĺžku narástli približne o 20 centimetrov. Pri kúpe SUV je pritom dôležité zvážiť aj tieto parametre, ktoré majú vplyv na každodennú prevádzku a výrazne ovplyvňujú jazdné vlastnosti vozidla. Testovali sme SUV od Porsche, ktoré má spomínané parametre vyladené priam do dokonalosti a v praxi fungujú lepšie, ako by ste čakali. 

jazdí ako mini verzia modelu GTS a zároveň ponúka praktickosť na každý deň

Porsche Macan T predstavuje dokonalé všestranné SUV do mesta aj na diaľnicu a pozitívne prekvapí aj v ľahšom teréne. Je preto viac ako príjemnou správou, že slovenské zastúpenie Porsche ponúka na predaj posledné kusy úspešného originálu Macan T, ktorý sme mali to šťastie otestovať. Porsche Macan T sa radí medzi základný Macan a Macan S. Pridanou hodnotou modelu T je použitie ľahšieho benzínového štvorvalcového motora s objemom dva litre, ktorý produkuje 265 koní a 400 Nm krútiaceho momentu. Spoľahlivý a osvedčený štvorvalec poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom automatickej prevodovky PDK. V porovnaní s modelom S, ktorý poháňa šesťvalec, má Macan T hmotnostnú výhodu až 58.8 kilogramu. 

Na prvé počutie si poviete „len“ takmer 60 kilogramov. No pozor, už len toto zníženie hmotnosti na prednej náprave oživí riadenie a ovládateľnosť Macanu lepšie, ako takmer akákoľvek úprava, ktorú mu môžete dať. Porsche to vie, preto existuje tento obľúbený a originálny model T. Ak uprednostňujete agilitu a živosť pred výkonom, vyberte si model Macan T. Jazdí úplne ako mini verzia modelu GTS a poteší vás praktickosťou na každý deň. Za nás jednoznačne najlepšie ovládateľné SUV, aké si môžete aktuálne na Slovensku kúpiť. 

keď je cesta cieľom, tešíte sa z každého kilometra

S pribúdajúcimi rokmi sa radím medzi zákazníkov, ktorí sa viac usmievajú pri dlhšej ceste domov, ako pri stláčaní plynu na diaľnici. V súlade s tradíciou Porsche, znamená T ako „Touring“, čo v praxi charakterizuje vozidlo, ktoré ponúka ideálnu rovnováhu medzi výbavou a výkonom a zameriava sa na potešenie z jazdy. S Macanom T sme strávili necelý týždeň, prešli viac ako 600 kilometrov a v aute strávili viac ako 15 hodín (Macan nám počítal čas strávený v aute). 

Môžem zodpovedne prehlásiť, že sedadlá aj auto boli mimoriadne pohodlné. Pasažieri a ja sme si doslova vychutnávali čalúnené kožené sedadlá nastaviteľné ôsmimi smermi, ktoré boli v zápchach v meste, na okreskách aj na diaľnici vždy pohodlné a podporné. V kombinácii so štíhlym športovým volantom GT sa sedenie v T-čku náramne podobalo na 911, ktorú so mal tú česť šoférovať vlani. Oceňujem, ako sa Porsche podarilo pripomenúť mi tento pocit športového auta v päťmiestnom SUV. 

Čo sa týka prístrojovej dosky, trojica ukazovateľov na paneli vodiča obsahuje dva analógové a jeden digitálny ciferník. Obrazovka infotainmentu, 10,9 palcová, teraz využíva aktuálny informačno-zábavný systém, vďaka ktorému bola navigácia vždy nápomocná. Výhodou modelu T je balík Sport Chrono, systém Porsche Traction Management, ktorý bol vyladený na príklon k zadnej náprave, a štandardný systém PASM, ktorý znižuje svetlú výšku o 10 mm. Celkom 261 koní v ľahkom modele Macan je naozaj dostačujúcich. Z pokoja na 100 km/h T-čko vystrelí akčný Macan za 6.2 sekundy a akcelerácia sa upokojí pri rýchlosti 232 km/h. Verte mi, na semafore aj na diaľnici máte výkonu vždy dosť. 

dizajnové detaily modelu Macanu T sú pastva pre oko

K prvkom špecifickým pre T patria detaily lakované sivou farbou „Agate Grey“, lesklé čierne koncovky výfuku, okenné rámčeky a 20-palcové disky z modelu Macan S. Agátová sivá metalíza je namaľovaná na lištách vo vnútri novej prednej masky, čo jej dodáva agresívnejší, alebo ako môj kolega hovorí, „ukecanejší“ vzhľad. Originálne bočné lišty Macanu, aerodynamické bočné zrkadlá, zadný spojler a odznaky sú tiež v sivej farbe Agate Grey. Obraz dopĺňajú lesklé čierne okenné lišty, lesklé čierne športové koncovky výfuku a tmavé titánové disky. 

Medzi ďalšie štandardné prvky výbavy patria dynamické LED svetlomety s dvoma druhmi odbočovacích svetiel, regulácia dojazdu v závislosti od rýchlosti aj automatický asistent diaľkových svetiel. Vo všeobecnosti je ľahké pochopiť, prečo majú klienti Porsche radi model Macan. Sú to mimoriadne pohodlné a luxusné autá, ktoré sú skôr športové. Všetko, čoho sa dotknete, má príjemný zdvih a klope alebo cvaká spôsobom, ktorý deklaruje kvalitu. Porsche plánuje v druhej polovici roka predstaviť novú generáciu Macanu, ktorá bude čisto elektrická. Slovenské zastúpenie Porsche ešte ponúka posledné kusy úspešného originálu Macan T. Určite neváhajte, tieto modely sa v Porsche dlho „neohrejú“.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite