Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Na letisku v Bratislave „pristál“ jeden z najočakávanejších modelov Porsche. Nová Panamera vstúpila na slovenský trh

.redakcia .lifestyle

V stredu 20. marca netradičným spôsobom uviedol importér značky Porsche na Slovensku na slovenský trh úplnú novinku tejto značky.

Na letisku v Bratislave „pristál“ jeden z najočakávanejších modelov Porsche. Nová Panamera vstúpila na slovenský trh

na jednej z dvoch pristávacích dráh bratislavského Letiska M. R. Štefánika „pristál“ očakávaný nový model Porsche Panamera. V poradí tretia generácia výnimočného modelu Panamera sa predviedla na pristávacej dráhe letiska s dĺžkou 3190 metrov. Dĺžka dráh letiska  umožňuje pristávať aj veľkým diaľkovým lietadlám. Tentoraz sa tu predviedol prvýkrát v histórii Letiska M. R. Štefánika  aj dlho očakávaný nový model od Porsche.  

Ako v kresle a v kokpite zároveň: Najdynamickejší sedan 

Nové Porsche Panamera tradične prináša to najlepšie z oboch svetov. Vodič ocení široké spektrum medzi vrcholnými dynamickými výkonmi a jazdným komfortom športovej limuzíny. Zároveň v tretej generácii Panamera sú k dispozícii ešte výkonnejšie pohonné jednotky E-Hybrid a nový vysokovýkonný systém odpruženia. Porsche tým reaguje na mimoriadne veľký záujem o efektívne a dynamické pohonné jednotky E-Hybrid na viacerých trhoch, a preto sú ihneď od uvedenia k dispozícii modely Panamera 4 E-Hybrid a Panamera 4S E-Hybrid. V júli sa predstaví Panamera Turbo S E-hybrid a obľubený model GTS na jeseň. Celkovo bude Panamera v štyroch výkonových verziách tejto pokrokovej technológie pohonu. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou ponúkajú všetky modely Panamera E-Hybrid väčší dojazd na elektrický pohon, vyššiu rýchlosť nabíjania, čo zaručuje nová vysokonapäťová batéria s kapacitou 25, 9 kWh (brutto), ktorá poskytuje približne o 45 percent väčšiu kapacitu na porovnateľnom priestore.

Motoristov poteší aj rýchlejšia odozva auta pri zošliapnutí plynového pedálu a určite aj zlepšenie jazdných vlastností takmer vo všetkých oblastiach. Fajnšmekri si zrejme najviac užijú najvýkonnejšiu verziu Turbo E-hybrid so štvorlitrovým benzínovým osemvalcom a s dvojicou turbodúchadiel, ktorá v Porsche prešla viacerými vylepšeniami. Túto verziu dopĺňa elektromotor s 25,9- kilowatthodinovou batériou. Celkový výkon sústavy vrcholného modelu ponúka úctyhodných 500 kW (680 koní) a krútiaci moment 930 Nm. Ak sa vrátime v mysliach zasa na bratislavské letisko, model Panamera Turbo E-Hybrid by hlavnú vzletovo-pristávaciu dráhu letiska prešiel v maximálnej rýchlosti 315 kilometrov za necelých 36,5 sekundy. A to je ozaj riadna rýchlosť!

Nová generácia odpruženia: Pohodlie ako v prvej triede v lietadle 

Porsche bude štandardne dodávať všetky varianty novej Panamery vybavené adaptívnym dvojkomorovým vzduchovým odpružením, vrátane systému Porsche Active Suspension Management. Dvojventilová technológia oddeľuje odskok a kompresiu tlmičov, čím ponúka ešte širší rozsah medzi komfortom a športovým charakterom: systém výrazne tlmí nárazy priečnych nerovností a zároveň zabezpečuje väčšiu stabilitu karosérie v dynamických jazdných situáciách. Čo je výborná správa, jazdné vlastnosti vozidla možno ďalej zlepšiť voliteľným riadením všetkých kolies. Pokiaľ je pre vás svet technológii občas nezrozumiteľný, ponúkame jednoduché vysvetlenie na nasledovnom príklade. Tlmiče pracujú s frekvenciou až 13 Hz, čo znamená, že dokážu upraviť nastavenie až 13-krát za sekundu, a tak bleskovo reagujú na príslušnú jazdnú situáciu a povrch vozovky. Výsledkom je, že odpruženie takmer úplne absorbuje pohyby karosérie spôsobené nerovnosťami na ceste a počas jazdných manévrov udržiava vozidlo neustále vo vodorovnej polohe. Nová Panamera tak kombinuje pohodlie limuzíny a zároveň ponúka zážitok nefalšovaného športiaku. 

Pre vodičov či spolujazdcov s citlivým žalúdkom ponúka Porsche výnimočné riešenie. Pri prílišnom zrýchlení nová Panamera ponúka režim odpruženia, ktorý môže kompenzovať pocity silného zrýchlenia. Cestujúci takéto zrýchlenie často pociťujú ako nepríjemný pocit v žalúdku. Zrýchlenie si tak viac užijete a vedľajší efekt nepríjemných pocitov sa ani nemusí dostaviť. Je to preto, že v takomto nastavení vozidla sa nová Panamera nakláňa do zákrut ako motocykel. Teda pri zrýchlení nakláňa prednú časť vozidla nadol a pri spomaľovaní posiela zadnú časť vozidla nadol. 

Čerešničkou na záver je niečo pre skutočných gentlemanov, ktorí otvárajú dámam dvere. Ak prichádzajúcej dáme chcete otvoriť dvere, aby nastúpila do vozidla, systém odpruženia Porsche Active Ride zodvihne karosériu do výšky, ktorá je pre nastupovanie pohodlnejšia. Táto vychytávka je skutočnou perličkou a detailom dotvárajúcim výnimočný pocit z novinky zo Stuttgartu. 

770 svetiel na hlavnej dráhe 13/31 letiska v Bratislave ako prvý kontakt pre pilotov

Dráha s označením 13/31 na Letisku M. R. Štefánika sa prioritne používa počas hmly. Pre pilota predstavuje prvý kontakt počas zlého počasia presne 770 svetiel, ktoré sú veľmi dôležité a nápomocné pri pristávaní v zlých poveternostných alebo svetelných podmienkach. 

So zlým počasím a nevyhovujúcimi svetelnými podmienkami sa excelentne popasovali aj v Porsche. Nová Panamera je už v štandarde vybavená svetlometmi Matrix LED. Na želanie je však k dispozícii aj systém osvetlenia HD Matrix LED s vysokým rozlíšením a viac ako 32 000 pixelmi v každom svetlomete, ktoré vodičovi uľahčia viditeľnosť z kokpitu za každého počasia. Dosah osvetlenia je až neuveriteľných 600 metrov. Automobilka vo svojom novom modeli posilnila aj ponuku asistenčných systémov. Štandardný asistent rýchlosti teraz napríklad spolupracuje s rozpoznávaním dopravných značiek. Ak je systém aktívny, Panamera automaticky neprekročí povolenú rýchlosť. Samozrejme, pre Porsche je prvoradá bezpečnosť. To platí aj pri pristávaní na Letisku M. R. Štefánika. Z hľadiska bezpečnosti pri pristávaní lietadla je dôležité meranie brzdných podmienok. V zimnom období sa podmienky vyhodnocujú pomocou špeciálne upraveného vozidla s piatym kolesom. Špeciálne koleso je počas jazdy 96-kilometrovou rýchlosťou po dráhe kontinuálne pribrzďované, čím sa zbierajú dáta, ako napríklad povrch dráhy či tuhé zrážky, ktoré sa následnej vyhodnocujú. 

Aj vývojári v Nemecku sa zamerali na prepracovanie bŕzd na novej Panamere s ohľadom na bezpečnosť pri náraste výkonu motora. To sa napríklad odrazilo na modely Panamera Turbo S, ktorá je štandardne vybavená systémom Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) testovaným na pretekárskych okruhoch. Brzdové kotúče merajú 420 milimetrov na prednej náprave a 410 milimetrov na zadnej náprave. Každý fanúšik značky Porsche vie, že vo fabrike vývojári vždy kládli dôraz na pneumatiky, nakoľko majú veľmi významný vplyv na ovládateľnosť. Pri vývoji podvozku sa im preto prikladá veľký význam. Aj preto sa na nových modeloch Panamera používa vylepšená generácia pneumatík, ktoré zväčšujú šírku pásma medzi komfortom a športovým charakterom vozidla, no zároveň ponúkajú nižší valivý odpor. Prvýkrát tak Porsche ponúka športové pneumatiky s mäkšou gumovou zmesou a optimalizovaným dezénom, špeciálne vyvinuté pre novú Panameru. 

Nová Panamera je naozaj vyšperkovaná do posledného detailu. Od pneumatík cez svetlá, asistenčné systémy až po celkový dojem z jazdy. V Stuttgarte sa opäť predviedli vo veľkom štýle a je radosť si to užívať. 

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite