Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Dobré jedlo: Keď si dámy vybehnú na nákupy

.jozef Koleják .lifestyle .dobré jedlo

Nezaobíde sa bez nich žiadna väčšia kultúrna či športová udalosť. Predovšetkým v Amerike, pretože práve tam vznikli. Okamžite si získali svoje miesto a stali sa kultúrnou ikonou rýchleho občerstvenia. Chutné, trojuholníkové, chrumkavé, kukuričné a najmä návykové. Volajú ich nachos (čítame načos).

Dobré jedlo: Keď si dámy vybehnú na nákupy GETTY IMAGES Nachos vznikli v roku 1940 v Mexickom mestečku Piedras Negras ako improvizácia miestneho prevádzkara Ignacia Anayu.

pomaly sme si na to zvykli: prídeme do kina a už od dverí vidíme, čo nás čaká, aký fenomenálny, ba až veľkolepý zmyslový zážitok. Každý návštevník v rukách drží svoj hudobný nástroj – buď sú to kukuričné pukance v obrích škatuliach alebo riedkou syrovou omáčkou zaliate lístky trojrohé, naše nešťastné nachos. 

Z toho má našinec okamžitý prehľad, čo za koncert sa spustí hneď pri prvých upútavkách, keď ešte nie je v sále úplná tma a človek si dovidí na tie zakúpené maškrty. Zrazu celé osadenstvo chrúme a puká, sŕka a šuští, búcha a praská. Našťastie, koncert našinca nepostretne v artových kinách, len v obrovských zvukovo nabúchaných multiplexoch. 

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite