chcete vypredať sálu? Hrajte Mahlera. Je až fascinujúce, akým populárnym sa dlho opomínaný skladateľ stal. Urobil som si malý prieskum, za posledný rok som jeho symfónie naživo počul neuveriteľných trinásťkrát. Do programu ho totiž dávajú všade. Iba v tejto malej vzorke – Bratislava, Praha, Košice, Viedeň, Linz aj Drážďany... Je ozaj ťažké sa mu vyhnúť, monumentálne diela nemeckého autora sú v trende a vzhľadom na ich kvalitu sťažnosti nie sú na mieste.
Salzburský jarný festival uvádza takéto veľké – festivalové – diela už tradične. V kombinácii s Mendelssohnovým biblickým oratóriom Eliáš a Mussogorského nedokončenou Chovanščinou (so slovenským zastúpením, o tom v ďalšom čísle) si tak na svoje prišli aj tí najnáročnejší poslucháči. Post rezidenčného telesa tento rok získal Symfonický orchester Fínskeho rozhlasu pod taktovkou Esu-Pekka Salonena a takto na úvod môžeme minimálne povedať, že nesklamal.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.