Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Médiá

.časopis .médiá

Čudný biznis
Mediálne poradenstvo sa stalo v posledných rokoch dobrým biznisom pre rôznych ľudí z médií. Za nemalú sumu školia manažérov i politikov, ako sa nestrápniť v televízii či ako odpovedať, hoci nerozumiem, čo sa ma pýtajú. Keď sú ľudia na vzostupe kariéry ochotní obetovať svoje peniaze na takéto školenia, ich vec. Hoci sú zrejme aj lepšie životné investície. Exminister financií Počiatek a jeho dvaja kolegovia však do osobnostného rozvoja neinvestovali zo svojho, dali sa školiť za vyše 135-tisíc eur od daňového poplatníka. Iste, štát vyhadzuje peniaze aj za oveľa väčšie hlúposti, ale prekvapujúce je aj to, koho si na tie kurzy najali. Naozaj nevedno, čím si Ľubica Mižičková, vyštudovaná psychologička, vyslúžila také preferované postavenie, že istý čas radila v mediálnych záležitostiach aj premiérovi Ficovi, a potom školila ministra financií.  Ak človek trošku prebehne internetom, dostane sa rýchlo aj k jej mediálnym výstupom – napríklad k rôznym radám, ktoré ako psychologička rozdávala v iných médiách. Pravdupovediac, sú to zväčša banálne rady o tom, ako si pri rozhovore treba všímať celú partnerovu tvár a vraj nie je zárukou, že keď nám hľadí do očí, tak hovorí pravdu. Nemohli sme už my daňoví poplatníci, keď už sme museli, investovať aspoň do nejakého dôveryhodnejšieho mediálneho poradcu? Možno by nás však Počiatek s lepším poradcom napokon aj presvedčil, že do krízových čias niet lepšieho ministra. S Mižičkovej radami sa mu to akosi nepodarilo.
.eva Čobejová
Vysiela múzeum
Vlastnú internetovú televíziu už nemajú len printové médiá či politické strany. V júli spustilo naostro vlastnú TV na internete aj Slovenské národné múzeum. Od tohto projektu si naše prvé a najväčšie múzeum sľubuje viac návštevníkov. V úvodnej správe SNM uviedlo, že už počas ročnej skúšobnej prevádzky zaznamenalo vyše 11 500 prehratí videí natočených o živote SNM. Krátky pohľad na vysielanie internetovej televízie SNM však zatiaľ nedáva jednoznačnú odpoveď, či toto je cesta, ako prilákať do múzea viac ľudí. Nájdu sa tu nudné oficiality z otvárania výstav, ale aj vcelku zaujímavé relácie o tom, ako to vyzerá v zákulisí múzea, ako sa reštaurujú vzácne exponáty alebo prípravu výstavy. Nie je vylúčené, že niektoré videá nájdu tých správnych adresátov a tí sa potom – zaujatí tým, čo zhliadli na internete – potom vyberú aj do skutočného múzea. Ale nie je vylúčené ani to, že poniektorým úplne postačí pozrieť si múzeum virtuálnou cestou, a vôbec nepocítia potrebu niekam sa ešte osobne dostaviť, zakúpiť si lístky a potom s ostatnými návštevníkmi prešľapovať pred akýmisi exponátmi, ktoré už videli na počítači. Predpovedať, aká bude úspešnosť novej múzejnej televízie, je ťažké a nemožno ani vylúčiť, že celá vec postupne v tichosti zanikne. Potešujúce však je, že múzeum skúša rôzne cesty, ako ľudí presvedčiť, že múzeum môže byť atraktívnou záležitosťou aj v 21. storočí.
.eč
Rush Limbaugh
Ameriku čakajú na jeseň dôležité voľby: obmení sa tretina Senátu a celá Snemovňa reprezentantov. Súčasne s tým sa profilujú aj kandidáti na prezidentský úrad v roku 2012, hnutie Čajovej párty (Tea Party Movement) a samozrejme konzervatívne médiá. A práve na nich najlepšie vidieť, ako sa republikánsky tábor mení. Zabudnite na National Review a starú koalíciu, ktorú moderoval William F. Buckley. Tento antikomunista a erudovaný diskutér je dva roky mŕtvy a hoci jeho časopis stále dôležitý, vplyv editorov NR klesá. Konzervatívna Amerika totiž miluje ľudí ako Rush Limbaugh, ktorého nepriazeň dokáže urobiť to, čo kedysi úvodníky NR: ukončiť kariéru politika. Limbaugh je hviezda rozhlasového éteru, jeho show sa vysiela na 600 staniciach po celej krajine a podľa Drudge Report je jeho zmluva do roku 2016 vyčíslená na 400 miliónov dolárov. Limbaugh, ktorý má 59 a nedávno sa štvrtýkrát oženil, je podľa viacerých výskumov jedným z najdôveryhodnejších mužov celej Ameriky. A neberie si servítku. Vyžíva sa v kritike do vlastných radov a osobitne sa venuje republikánom, ktorí nadbiehajú  demokratom. Títo „republikáni iba podľa mena“ (zaužila sa už skratka RINO) na to zvyčajne doplatia. Odkedy je v úrade Barack Obama, darí sa mu ešte viac. Demokrati ho preto nemôžu ani cítiť. Ale ani ignorovať. Jeseň ukáže, či Tea Party, Palinová a Limbaugh dokážu meniť vlastnú stranu alebo aj zloženie Kongresu.
.jd
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite