Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Čím žije .týždeň

.štefan Hríb .časopis .editorial

Pred časom bolo toto miesto venované zmenám, ktoré chystáme. Išlo o šetrenie v čase ekonomickej krízy, novú cenu a novú internetovú stránku. Som veľmi rád, že vás môžem informovať o zatiaľ úspešnom príbehu.

V tejto kríze sú najviac postihnuté tlačené médiá, pretože inzerenti šetria najprv na nich. Lenže ako každá kríza ani táto nemusí byť len príležitosťou na nadávanie a pasivitu. Môže byť aj výzvou k odvahe a novým riešeniam. Túto výzvu sme na jar prijali.
V prvom rade sme začali radikálne šetriť na sebe. Na platoch, nákladoch, výdajoch. Nie je to ľahké, a nedá sa to ťahať dlhé roky. Ale rozhodli sme sa, že túto krízu prečkáme. Poviem k tomu len to, že je skvelé pracovať v takejto redakcii.
Vždy sme vedeli, že našou najväčšou devízou sú ľudia, ktorí nás kupujú a čítajú, teda vy. Veľmi si vážime, že po zvýšení ceny .týždňa vôbec neklesol jeho predaj. Považujeme to za prejav vašej dôvery a solidarity v čase krízy. Opäť k tomu poviem len to, že je skvelé robiť časopis pre takýchto čitateľov.
Veľmi si tiež vážime pomoc, ktorú nám v čase krízy poskytli viaceré firmy. Vyjadrujem veľkú vďaku Komárňanským tlačiarňam a potom mnohým ďalším subjektom, ktoré nám pomohli pri znižovaní nákladov, ale aj pri hľadaní zdrojov z inzercie. Dnes je v móde spochybňovať kapitalizmus ako neľudský stroj na peniaze. Naša čerstvá skúsenosť je presne opačná – stretli sme sa s viacerými firmami a podnikateľmi, ktorí majú zmysel pre dobré veci a sú ochotní pre ne čosi obetovať. Ešte nie sme za vodou, ešte nás čaká veľa práce, rokovaní a bezsenných nocí, ale už vieme, že to zvládneme. Aj preto, že medzi našimi podnikateľmi sú výborní ľudia.
Už dva mesiace beží naša nová internetová stránka www.tyzden.com. Bol to riskantný krok, pretože technológia nie je lacná a internet je zradné médium. Ale podarilo sa – návštevnosť rapídne stúpla, dnes sa podľa merania autorizovanej firmy šplhá k stotisícom originálnych návštevníkov mesačne. Na stránke sa významne presadili videokometáre, videorozhovory a kratučké texty redakcie. Veľmi sa tešíme, že je na nej archív všetkých relácií Lampa, ktoré pripravujeme pre televíziu Joj plus. Za náš príspevok k 20. výročiu novembra 1989 považujeme seriál videodokumentov, ktorý na web .týždňa pripravuje každý pondelok tím okolo Fedora Gála. Významná je pre nás aj dohoda s odvážnou skupinou sudcov, ktorá začala na našej stránke v sekcii Kauzy/Súdy otvorene písať o stave našej justície. Pozývam vás týmto stať sa súčasťou komunity www.tyzden.com.
Nedávno sme boli rozhodnutím súdu prinútení zaplatiť likvidačnú pokutu, ktorú považujeme za úplne nespravodlivú. Chcem sa týmto poďakovať za množstvo podporných listov, mailov a telefonátov, ktoré sme od vás dostali. Ďakujem tiež za mnohé ponuky jednotlivcov na finančnú pomoc, vrátane návrhov na zbierku. Vymysleli sme rýchly spôsob, akým je možné .týždňu v tejto veci pomôcť – vyrobili sme originálne, vtipné tričká s cenou 10 eur (čierne, červené a biele vo všetkých veľkostiach), ktorých kúpou nás môžete v zatiaľ prehratom súdnom spore priamo podporiť. Stačí si o tričko napísať na mailovú adresu tyzden@tyzden.com alebo na našu adresu z tiráže (viac o tričku v budúcom čísle).
A ešte dve osobné informácie.
Po dlhých rokoch našej spoločnej cesty odišiel v lete z redakcie .týždňa Robert Žitňanský a prestúpil do Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť. V médiách patril medzi úplne prvých, ktorí pochopili, že slobodný trh nie je prekliatie, ale požehnanie. Robo, veľmi držíme palce.
Napokon, v minulom čísle sme oznámili, že stĺpček Miša Kaščáka bude po odmlke kvôli tragédii na Pohode už tento týždeň obnovený. Mišo nás v piatok požiadal ešte o pár dní. Samozrejme, Mišo.
Všetkým vám prajem pekné leto.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite