študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave pod vedením sochára Jozefa Kostku, kde bol následne v rokoch 1990 – 1994 rektorom a do roku 2007 bol aj pedagogicky činný. Jeho realizácie pre verejný priestor boli osadené doma aj v zahraničí. Okrem množstva ocenení a zastúpení v galerijných i privátnych zbierkach vystavoval v roku 1995 aj na prestížnom Benátskom bienále. Hoci sa spája primárne so sochárskou tvorbou, priekopnícke sú aj jeho počítačové grafiky a maliarske, kresbové či sklárske realizácie.
na deštrukciu diel si musel zvyknúť
Ešte ako študenta bratislavskej Vysokej školy výtvarných umení ho v roku 1964 architekt Dušan Kuzma pozval na spoluprácu pri realizácii banskobystrického Pamätníka SNP. Výsledkom je jedno z najvýznamnejších spojení architektúry a sochárskej práce vo verejnom priestore na Slovensku. Originálne architektonické riešenie pripomienky obdobia druhej svetovej vojny a následného Slovenského národného povstania disponuje monumentálnou organickou hmotou, ktorej stredovú „trhlinu“ obohatil svojím výnimočným sochárskym vstupom. Expresívne figurálne dielo Obete varujú (1964 – 1969) vychádzajúce z jeho diplomovej práce s totožným názvom je pripomienkou ľudských obetí, hoci pôvodne malo symbolizovať víťazstvo. Aj napriek úspešnému osadeniu v roku 1969 bol osud súsošia vzhľadom na politickú situáciu od začiatku neistý.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.