Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Späť do Grécka

.eva Čobejová .časopis .téma

Grécko sa vrátilo do prvej päťky TOP letných destinácií Slovákov. Pred tromi rokmi aj slovenskí dovolenkári, podobne ako napríklad Nemci, volili namiesto Grécka radšej dovolenku v Turecku či Bulharsku.

Už rok 2011 bol pre Grécko turbulentný a hrozilo, že turisti znechutení gréckymi dlhmi a nepokojmi si zvolia radšej iný dovolenkový cieľ. No napokon to nebola až taká katastrofálna sezóna, pretože mnoho turistov sa rozhodlo necestovať do Egypta či Tuniska, kde práve prebiehala turbulentná Arabská jar a severná Afrika nebola práve najbezpečnejšou destináciou. Turisti sa radšej do Grécka, ktoré síce malo ekonomické problémy, no ešte stále bolo pomerne pokojnou a bezpečnou krajinou. Lenže keď Brusel a medzinárodní bankári nariadili Grékom tvrdé úsporné opatrenia, na jeseň 2012 sa už v gréckych uliciach vo veľkom štrajkovalo, strieľalo a horeli tam barikády. Grécki hoteliéri dúfali, že sa nepokojná jeseň 2011 do letnej turistickej sezóny upokojí, ale mýlili sa.
Po májových voľbách v máji 2012 šéf Asociácie gréckych cestovných kancelárií priznal 50-percentný pokles rezervácií. Hromadne sa Grécku otočili chrbtom najmä nemeckí dovolenkári. Naše cestovné kancelárie v tom čase hlásili pokles záujmu o grécke letoviská v rozmedzí od 10 do 20 percent. Lepšie sa predávalo Turecko i Bulharsko. Najmä Turecko mohlo na konci leta zratúvať bohaté zisky.
No už vlaňajšia sezóna bola pre Grékov dobrá. „Áno, už vlani to bolo lepšie,“ hovorí Silvia Lörincová z cestovnej kancelárie Aeolus, ktorá sa špecializuje predovšetkým na Grécko. „Ale tohto roku budú mať Gréci určite rekordný rok.“ V čase krízy, keď do Grécka menej chodili Nemci, objavili totiž Grécko Škandinávci a najmä Rusi a Ukrajinci. „Teraz sú tam najmä Nemci, ale prišli opäť aj Škandinávci, trochu menej vidno Rusov,“ hovorí Silvia Lörincová. Hotely sú však „prebookované“, to znamená, že ľudia čakajúci na výborné ponuky na ultralastminute môžu byť sklamaní, najmä na vychytených ostrovoch, ako sú Kréta, Rhodos či Kos, už kvalitné ubytovanie v sezóne nezoženú.
Riaditeľ spoločnosti TIP travel Juraj Vitko tiež hovorí o zvýšenom záujme o zájazdy do Grécka. „Oproti minulému roku máme takmer deväťdesiatpercentný nárast klientov do Grécka. Aktuálne je našou treťou najpredávanejšou destináciou. Tradične najviac vyhľadávané sú grécke ostrovy Kréta, Rhodos, Kos, Korgu a Zakynthos. Vďaka zvýšenému záujmu sme do ponuky zaradili i grécku Attiku neďaleko Atén.“ Juraj Vitko dodáva, že po ekonomických reformách v Grécku prišlo k zvýšeniu nákladov a cien služieb a tovarov, ale „v cenách našich zájazdov sa zmena odrazila iba minimálne“.
Aj Eleonóra Fedorová, riaditeľka najväčšej slovenskej cestovnej kancelárie SATUR, potvrdzuje väčší záujem o zájazdy do Grécka. V SATUR-e zaznamenali oproti vlaňajšku 68-percentný nárast. „Grécko sa do prvej päťky TOP letných destinácií začalo vracať minulú letnú sezónu a tento rok to nie je inak.“ Preto SATUR zaradil medzi novinky aj grécke ostrovy ako Thassos, Santorini a Peloponéz. „Ani v čase krízy sme však nezaznamenali zhoršenie úrovne služieb poskytovaných našimi  partnermi a ani zo strany klientov sme nezaregistrovali nárast sťažností,“ hovorí Eleonóra Fedorová. „Naši grécki partneri si aj v krízových rokoch zachovali svoj priateľský a pohostinný charakter.“

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite