Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

The Economist: Kedy papier poráža obrazovku

.the Economist .the economist .téma

Sme v digitálnej dobe a manažéri počúvajú jednu jasnú radu: potrebujete mať digitálne nastavenie mysle a organizácie, ktoré riadite, musia naplno prijať digitálnu transformáciu.

The Economist: Kedy papier poráža obrazovku FOTO BERNIE_PHOTO/GETTY IMAGES Čítanie z obrazovky verzus čítanie z papiera. Ukazuje sa, že analógové technológie majú nad tými digitálnymi v niektorých oblastiach stále navrch

ak neviete, čo je ChatGPT, ak si pri vyslovení slova kód spomeniete na Dana Browna alebo ak sa vám nepozdáva práca s kolaboratívnym robotom, tak ste podľa mnohých jasný kandidát na dôchodok. A napriek tomu sa ukazuje, že analógové technológie majú nad tými digitálnymi v niektorých oblastiach stále navrch. A digitálne technológie majú zase obmedzenia, ktoré si je užitočné pripomínať. Papier síce neznesie všetko, ale v niečom je skutočne odolnejší a aj vedie k väčšej odolnosti.

Nie tak dávny výskum dospel k záverom, že táto pradávna „technológia“ je stále veľmi užitočná – či už pri prijímaní rozhodnutí, pri zvyšovaní produktivity, alebo aj pri získavaní klientov. Ak začneme rozhodovacím procesom, zaujímavá je štúdia, ktorú realizovali Maferima Touré-Tillrey z Kellog School of Management na Northwestern University spolu s Lili Wang zo Zhejiang University. V jednej časti tejto štúdie sa výskumníčky obracali na neznámych ľudí a žiadali ich, aby vyplnili vymyslený prieskum. Polovica respondentov dostala do ruky pero a papier a povedali im, že treba vyplniť formulár. Druhej polovici podali elektronické zariadenie – iPad. Na konci tohto výskumného cvičenia bola respondentom položená otázka, či majú záujem poskytnúť svoju e-mailovú adresu, aby im na ňu mohla prísť informácia o tom, ako darovať peniaze na dobročinný účel. Tí ľudia, ktorí použili papier s perom, boli omnoho ochotnejší dať e-mailovú adresu k dispozícii.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite