Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Chceme čisté vlaky

.michal Oláh .témy

Meškania, špinavé vozne, nefunkčná klíma či kúrenie a chýbajúce wifi. Presne toto najviac trápi cestujúcich u najväčšieho slovenského (národného) dopravcu. Konkurencia núti štátne železnice zlepšovať sa, stále však majú čo dobiehať.

Chceme čisté vlaky BORIS NÉMETH Ak je čistota jedna z hlavných vecí, ktorá trápi cestujúcich a mnohých ľudí odrádza od cestovania vlakom, bolo by logické do nej prioritne investovať viac zdrojov.

nebolo to tak, dávno, čo nám sprievodcovia označovali lístky železnými „štikačkami“, sedeli sme na červených koženkových sedadlách a dvere vlaku dokázal otvoriť len silák. Dnes máme lístky v mobiloch, pričom nás občas unavená sprievodkyňa naštvane požiada o zvýšenie jasu. Textilné sedadlá vedia nasať všetok zápach okolia a dvere sa už, aspoň v niektorých vlakoch, otvárajú automaticky. Stačí to?

Všetci nás kritizujú, no my sa zlepšujeme, tvrdia štátne železnice. Nový manažment Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) sa opiera o údaje z interného prieskumu. Vyše 40 percent cestujúcich v ňom uviedlo, že služby vo vlakoch sa za posledné tri roky zlepšili. Cestujúci najviac oceňujú lepší prístup personálu a viac moderných vagónov. 

„Súkromníci sú dnes pre väčšinu pasažierov synonymom kvality.“

Na druhej strane dvadsať percent ľudí hovorí, že kvalita a služby vo vlakoch sú čoraz horšie. Často je to o vnímaní. Dobrý dojem musí ísť nielen z luxusného icéčka, ale aj prepoteného osobáka či rýchlika zo Zvolena do Košíc. Cestujúcich trápi nefunkčná klíma, zamknuté vetračky, chýbajúce reštauračné vozne či bistrá a WC, ktoré sú spravidla v stave, že do nich vkročia len tí odvážnejší. Najviac zo všetkého však idú ľuďom na nervy pravidelné meškania spojov.

liberalizácia

Po silnom a dlhom odpore štátnych železníc aj časti politikov muselo Slovensko na základe pravidiel EÚ otvoriť železničný trh aj súkromným dopravcom. V princípe platí, že RegioJet s Leo Expresom prinútili štátne železnice brať služby vážnejšie. Súkromníci sú dnes pre väčšinu pasažierov synonymom kvality. Cestujúci potom automaticky očakávajú rovnaký štandard aj u štátnych železníc. „Netrúfam si povedať, či je ich štandard vyšší. My máme výrazne modernejšie a kvalitnejšie vozidlá. Nie je to útok na konkurenciu, ale to, že má niekto žltý polep, neznamená, že má kvalitnejší hardware,“ reaguje hovorca národného dopravcu Tomáš Kováč.

 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite