prvý je rovnaký ako u všetkých česko-slovenských zákazníkov taxi: Aplikácia by nebola taká úspešná, keby tunajší taxikári nemali takú príšernú povesť. Čo môže byť lepšie ako privolať si namiesto nich lacnejší Uber? Preto dnes v Prahe piatim tisícom taxikárov konkuruje už asi tisíc „uberárov“.
Druhý názor: lenže služba až ostentatívne porušuje predpisy. Neplatí dane, nepoužíva taxametre, nepúšťa do áut kontrolórov a bráni im v prístupe do svojej aplikácie. Popri tom existuje služba BlaBlaCar, tá však funguje dôsledne podľa pravidiel „zdieľanej ekonomiky“: niekto niekam ide, má voľné auto, vyhľadá spolucestujúceho a ten mu prispeje na benzín.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.