Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Cieľ slovenského hokeja

.ján Filc .šport .hokej

Cieľom práce všetkých súčastí nášho hokeja má byť vytvorenie prostredia, v ktorom budú vyrastať hokejisti najvyššej kvality a popri nich aj veľká skupina mladých ľudí pripravená viesť v budúcnosti kvalitný osobný i pracovný život.

slovenský hokej prežil v ostatných štyroch rokoch veľmi turbulentné obdobie a vo viacerých oblastiach stále cítiť jeho dozvuky. Vnikaním bývalých hráčov úspešnej hokejovej reprezentácie nielen do jeho štruktúr, ale i do strategických plánov súvisiacich s nevyhnutnosťou zastaviť ústup nášho výkladného artikla z medzinárodných pozícií sa postupne otváralo a stále otvára veľa priehradiek tejto Pandorinej skrinky. Jednoznačným pozitívom tohto obdobia je výrazné navýšenie príjmov SZĽH z verejných zdrojov, od reklamných partnerov či z výnosov majstrovstiev sveta 2019, ale i snaha vedenia slovenského hokeja míňať tieto navýšené zdroje hlavne na rozvojové programy. Na druhej strane sú tu však očakávania klubov, od ktorých kvality práce bytostne závisí kvalita budúcich slovenských reprezentantov, až po riešenia ich neľahkej a v mnohých prípadoch až likvidačnej ekonomickej situácie.

Ako koordinátor som sa zúčastnil na príprave prvej fázy projektu Hráč 21. storočia. Spolu s odborníkmi z hokejového i nehokejového prostredia sme sa zhodli na tom, čo by malo byť cieľom práce všetkých súčastí slovenského hokeja. Malo by ním byť vytvorenie takého prostredia, v ktorom budú vyrastať hokejisti najvyššej medzinárodnej kvality a popri nich aj veľká skupina mladých ľudí pripravená viesť v budúcnosti kvalitný osobný i pracovný život, a to aj na základe hodnôt a návykov získaných hokejovou športovou prípravou. Na splnenie toho cieľa potrebuje hokej jasné vytýčenie úloh pre každú zúčastnenú inštitúciu a jej pracovníkov, zadefinovanie nástrojov odbornej i ekonomickej povahy a predovšetkým podporu spoločnosti – rodičov, fanúšikov, politikov, partnerov, a tak ďalej. Je to logická požiadavka vyplývajúca z jednoduchej účtovnej osnovy – „má dať a dal“. A ako ukázali úspešné hokejové roky, hokej, ako významné nielen športové odvetvie, vie dať spoločnosti veľa.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite