NASA ohlásila objav troch obývateľných planét. Má to jeden háčik

.michal Novota .spoločnosť

Na všetky tri by sme museli cestovať 39 rokov, a to rýchlosťou svetla. Tak ďaleko od nás sa smerom k súhvezdiu Vodnár nachádzajú.

NASA ohlásila objav troch obývateľných planét. Má to jeden háčik NASA/profimedia Podobne ako Jupiterove mesiace budú aj novoobjavené planéty fixované na svoju hviezdu, teda s jednou dennou a druhou nočnou stranou.

pre pozemšťanov, a nielen tých postihnutých vedou a sci-fi, je to dobrá správa. Tri exoplanéty (to sú planéty mimo našej slnečnej sústavy) obiehajú svoju materskú hviezdu v takzvanej obývateľnej zóne. NASA oznámila, že objav zahŕňa celkom sedem planét obiehajúcich okolo červeného trpaslíka TRAPPIST-1 (pomenovaná podľa Transiting Planets and Planetesimals Small Telescope v La Silla, Čile), ktorý je menší ako naše Slnko. Môžete si to predstaviť tak, že kým Slnko je basketbalová lopta, hviezda TRAPPIST-1 je golfovou loptičkou. V realite len o niečo väčšia ako nám známa planéta Jupiter, zato oveľa horúcejšia.

Aj sedem planét systému TRAPPIST je preto v bezprostrednej blízkosti hviezdy a ich obežné dráhy v rozsahu niekoľkých dní. Pripomína to nočný pohľad na planétu Jupiter cez malý ďalekohľad zo Zeme. Vidíte veľký ovál pásmi pokrytej planéty a pri nej štvoricu mesiacov v jednej rovine s Jupiterom.