Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Riaditeľ Nestlé Mittner: Dopady vojny na Ukrajine a inflácie cítime v nákladoch

.juraj Medvec .rozhovory .rozhovor

Spotrebitelia vinou inflácie kupujú menej, hovorí Martin Mittner, generálny riaditeľ spoločnosti Nestlé. Minulý rok však bol pre potravinársku firmu úspechom.

Riaditeľ Nestlé Mittner: Dopady vojny na Ukrajine a inflácie cítime v nákladoch Boris Németh Martin Mittner je CEO slovenskej pobočky jednej z najväčších potravinárskych firiem na svete Nestlé. V sérii rozhovorov s generálnymi riaditeľmi kľúčových zamestnávateľov hovorí o súčasnom stave biznisu.

ako sa vašej spoločnosti darilo v roku 2021 a aký je zatiaľ vývoj v tomto roku?

Z pohľadu hospodárskych výsledkov sa firme darilo dobre. Narástli sme o dvanásť a pol percenta. Jedna časť je výroba v Prievidzi, odkiaľ vyvážame do zahraničia a rástol aj lokálny predaj. Vlani sme dokončili veľkú investíciu práve v prievidzskom výrobnom závode. Rástli nám nové biznisy ako rastlinné potraviny, jedlo pre domácich miláčikov alebo kapsulové kávy ako Nescafé Dolce Gusto, Nespresso či Starbucks. Podarilo sa nám položiť základ budúceho rastu. Napriek tomu, že sa nám výborne darilo, je rok 2021 dávno zabudnutý. Tento rok sa vyvíja z hľadiska predajov veľmi dobre, z hľadiska ziskovosti to nie je až také jednoduché. Cítime infláciu nákladov, ceny sa výrazne zvyšujú a niektoré suroviny vôbec nie sú k dispozícii. Príkladom je slnečnicový olej. Väčšina jeho svetového exportu je z Ukrajiny, kde sa bojuje. 

načali ste tému problémov v globálnych dodávateľských sieťach. Ako sa dotýka vás? 

Pri dodávateľských sieťach vidíme hneď dva problémy. Tým prvým je, že časť surovín je zasiahnutých vojnou na Ukrajine. To sa týka aj Ruska, obe krajiny sú veľkými exportérmi poľnohospodárskych komodít. Spomínal som napríklad problém so slnečnicovým olejom, ktorý sa dovážal z Ukrajiny. Trh so slnečnicovým olejom je zaseknutý. Okrem toho, že za dodávky platíme viac, musíme riešiť aj krátkodobé úpravy receptúr výrobkov. To, čo máme na obale, musí zodpovedať obsahu, takže výpadok jednej suroviny musíme nahradiť inou a musíme tomu prispôsobiť všetky etikety. Z nášho pohľadu je najväčšia časť logistických problémov spôsobená vojnou. Málo vecí sa nám zaseklo na ceste z Ázie, to nie je náš problém a z pohľadu surovín to až tak necítime. Orientujeme sa na výrobu v blízkosti a nechceme dovážať veci cez pol sveta.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite