nie je úplne jednoduché povedať, ako vznikla masívna duchoňovská renesancia, ale faktom je, že si ho „privlastnili“ aj mladšie generácie. Film Duchoň na túto vlnu záujmu reaguje, jeho tvorcovia mu však nestavajú pamätník. Rozprávame sa s režisérom filmu, Petrom Bebjakom.
koho to bolo rozhodnutie, že idete do tejto duchoňovskej témy?
Vymysleli sme to s producentom Rasťom Šestákom. Spoločne máme firmu a hľadali sme námet na nový projekt. Mňa baví urobiť film, ktorý má potenciál byť divácky úspešný, ale vždy sa do neho snažím dostať nejaké artové prvky alebo niečo, čo kladie nároky na diváka, aby to nebolo tak priamočiaro „televízne“ urobené. Uvažovali sme nad tým už dlhšie, len sme nevedeli, ako to uchopiť, čo s tým urobiť.
Potom sme šli do Slovenského komorného divadla na predstavenie Zem pamätá o Karolovi Duchoňovi a to bola presne forma, ktorá sa nám páčila, taký videoklip jeho života. Oni to mali inak postavené, je tam herec Tomáš Grega na bežiacom páse a okolo neho sa točí celý jeho život. Za sto minút ukázať 29 rokov jeho života nám pripadalo veľmi zaujímavé. Tak sme oslovili tvorcov predstavenia Róberta Mankoveckého a Jiřího Havelku, aby napísali scenár, a hľadali sme tú filmovú štylizáciu, filmový jazyk.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.