Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Výhody prepojenia e-shopu a informačného systému

.sponzorované .promotion

Nielen obdobie covidu prispelo k neustále rastúcemu trendu on-line predaja. Aj malé kamenné predajne začali zakladať e-shopy, a prispôsobili sa tak svojim zákazníkom. Tí hľadajú počas nákupu maximálny komfort nielen počas nákupného procesu na e-shope, ale chcú mať aj informácie o dobe dodania, skladovej dostupnosti alebo o aktuálnom stave svojej objednávky.

Výhody prepojenia e-shopu a informačného systému Redpixel.pl / Shutterstock.com

V súčasnosti si zákazníci môžu vyberať z mnohých e-shopov, ktoré im ponúkajú kvalitný používateľský zážitok a pohodlný nákup bez problémov. Fungujúci e-shop a firemné procesy sú práve to, čo vo firme potrebujete, aby bol váš koncový zákazník spokojný bez ohľadu na to, či predávate v B2C alebo B2B. Zefektívniť procesy vám môže pomôcť aj ERP systém.

Čo je ERP systém

ERP systémy sú informačné softvéry, ktoré pomôžu:

  • automatizovať procesy vo firme,
  • zjednodušiť skladovú agendu,
  • viesť účtovníctvo alebo
  • pripraviť manažérske reporty.

Pre e-shopárov je bonusom priama integrácia e-shopu s informačným systémom.

Výhody prepojenia ERP systému s e-shopom

1. Prehľad o skladovej dostupnosti tovaru

Skladový program v rámci ERP systému umožňuje sledovať celkový stav skladu aj objednávok, ktorý je navyše prepojený priamo s e-shopom. Výhodou je teda efektívne riadenie tovaru a zobrazenie skutočného množstva tovaru na sklade. Už sa vám tak nebude stávať, že si zákazník objedná tovar, ktorý nemáte skladom.

2. Jednoduchý prenos aktualizovaných cien

Informačný systém vám pomôže s aktualizáciou cien nielen do e-shopov, ale aj do kamenných predajní.

3. Automatizované informácie o stave objednávky

ERP systémy umožňujú automatické odosielanie informácií o stave objednávky vášmu zákazníkovi. Zákazníci prestanú netrpezlivo vyzerať kuriéra so svojou zásielkou, pretože budú presne vedieť, kde sa ich balíček nachádza, čím vzrastie ich dôvera vo váš e-shop.

4. Minimalizácia chybovosti a zefektívnenie práce zamestnanca

Vaši zamestnanci prestanú strácať čas ručným prepisovaním produktového portfólia, cenníka alebo skladových zásob. ERP to urobí za nich a bez rizika chybovosti. Všetky údaje tak budú aktuálne a správne.

5. Rýchle vybavenie reklamácií

ERP systémy umožňujú rýchle vybavenie reklamácie a navyše poskytnú prehľad o celom jej procese. Budete presne vedieť, kto sa o reklamáciu stará a v akom je stave.

6. ERP systémy myslia aj na marketing

Pokročilejšie funkcie ERP systémov nezabúdajú ani na marketing. Môžete ho prepojiť s porovnávačmi, nastaviť texty pre SEO, produkty ľahko zaradiť do kategórií alebo pridávať príznaky typu „akčný tovar” alebo „novinka”.

Integrácia e-shopu a informačného systému je už dnes nevyhnutnosťou pre veľké e-shopy. Tým menším zasa pomôže zvládnuť rast e-shopu a odstrániť problémy, ktoré s tým bývajú spojené. Podnikatelia sa tak budú môcť viac sústrediť na tvorbu a plánovanie firemnej stratégie a plnenie jej cieľov.

Viac skúseností s rastom e-shopu a praktické tipy od popredných odborníkov na e-commerce nájdete v e-booku „Sprievodca na ceste online podnikaním”.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite