Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Je nezmysel dať za ponožky 8 eur?

.sponzorované .redakcia .promotion .promotion

A prečo vysoliť za tričko 25 eur, keď niekde stojí podobné 6 eur? Takto by sa dalo pokračovať donekonečna. No za týmito otázkami sa skrýva omnoho viac ako len číselné porovnanie. A práve teraz je to aktuálnejšie ako kedykoľvek predtým.

Je nezmysel dať za ponožky 8 eur? FUSAKLE Výroba ponožiek je značne automatizovaná, no bez šikovných ľudských rúk to ešte stále nejde.

v podstate akúkoľvek prácu vykonávanú na Slovensku možno preniesť do iných kútov sveta. Predstavte si, že pracujete v textilnej fabrike na Slovensku. A teraz, že tú istú prácu vykonávate v Číne, Bangladéši alebo v Turecku. Za podmienok, aké sú v týchto krajinách bežné. Určite nie je ťažké uvedomiť si obrovské rozdiely, ktoré sú v pracovných podmienkach, bezpečnosti pri práci, legislatívnej  ochrane zamestnanca a samozrejme platovom ohodnotení. 

Toto je jeden zo základných dôvodov, prečo v podstate rovnaký produkt môže stáť 3 ale i 8 eur. 

Aj firma Fusakle čelí otázkam, prečo ich ponožky stoja 7,90 a nie 2, 3 alebo 4 eurá. Od svojho vzniku sa ponožky vyrábajú na Slovensku a keď značka expandovala do Česka, začali sa pliesť aj tam. Prvým miestom výroby bola pred piatimi rokmi Banská Štiavnica a pár ponožiek stál 5 eur. Odvtedy sa cena vyšplhala na 7,90. 

Má to však svoje dôvody. Neustále zvyšovanie a udržiavanie kvality, podpora domácej zamestnanosti, adekvátne ohodnotenie zamestnancov alebo výrobných pracovníkov, ale aj investície do samotnej firmy, aby rástla zodpovedne vo všetkých ohľadoch a udržala tu pracovné miesta, na ktoré ma priamy i nepriamy vplyv. Vďaka tomu je v celom fungovaní značky Fusakle iba na Slovensku zapojených viac ako 300 ľudí. 

rozvoj spoločnosti pomáha všetkým

Spoločnosť Fusakle veľkú časť svojich príjmov venuje podpore lokálnych spoločenských projektov. Ročne je to viac ako 60 000 eur, ktoré pomáhajú znevýhodneným alebo slabším skupinám obyvateľstva – dôchodcom, postihnutým, zdravotníctvu, no najmä deťom a mládeži. Či už v rámci záujmových spolkov, ktoré pre nich organizujú rôzne programy zamerané na aktívny pohyb a spoznávanie nových vecí. Ale aj priama podpora cez školy, kam zadáva reálne zadania, aby mohli žiaci pracovať aj na skutočných úlohách, nielen drviť teóriu. Intenzívna spolupráca prebieha s tretím sektorom a nadáciami, ako napríklad Liga proti rakovine, Svetielko nádeje, Ipčko aleb Úsmev ako dar. Aktívne sa snažia aj o to, aby sa nezabúdalo na dôležité udalosti (100 rokov vzniku ČSR, 30 rokov Nežnej revolúcie, Movember).

kto dáva slovenské výrobky, ten dvakrát dáva

Čo bude ďalej, to je na individuálnom rozhodnutí každého z nás. To, že práve prechádzame obdobím viacerých kríz (zdravotná, ekonomická, morálna) si uvedomujeme asi všetci. Je ohrozených mnoho pracovných miest a pomoc z vonkajších zdrojov je obmedzená. Kúpou výrobkov z domácej produkcie pomáhame udržať pracovné miesta, prispievame k rýchlejšiemu zotaveniu ekonomiky, šetríme životné prostredie znižovaním uhlíkovej stopy. 

Nákupy v predvianočnom období sú na zmenu myslenia ideálnou príležitosťou. Každý chce potešiť svojich blízkych čo i len drobnosťou. Poďme hľadať možnosti u nás doma, na Slovensku. Zvykli sme si kupovať slovenské potraviny, naučili sme sa tu tráviť dovolenku, využime lokálne alternatívy aj v iných veciach. 

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite