Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Sedem nezmyselných mýtov o cvičení, ktorým by ste mali prestať veriť

.sponzorované .promotion

Nie je žiadnym tajomstvom, že na udržanie dobrej postavy a celkového zdravia nám nestačí iba výživa. Je potrebná aj fyzická aktivita. Každý z nás si ale pod týmito slovami predstavuje niečo úplne iné a v dôsledku nedostatočnej informovanosti sa potom ľahko necháme zlákať nezmyselnými tvrdeniami.

Sedem nezmyselných mýtov o cvičení, ktorým by ste mali prestať veriť shutterstock

ak teda pravidelne športujete, pravdepodobne aspoň raz mesačne premýšľate o dosiahnutých výsledkoch. A zároveň - aj o chybách, ktorých za toto určité časové obdobie môžete dopustiť. 

Nižšie je uvedených sedem bežných mýtov o cvičení, relaxácii a zdravej strave, ktorým by ste mali, (vo vlastnom záujme) čo najskôr prestať veriť. Iba tak sa vyhnete chybám, ktoré vám doteraz bránili v dokonalom chudnutí.

„Mať chyby a neusilovať sa ich odstrániť - to je naozaj chyba!“ Konfucius

mýtus 1. Najlepší čas na cvičenie je ráno

V skutočnosti je najlepšie trénovať a cvičiť podľa vášho pohodlia. Ľahká dámska tepláková súprava a optimálny čas sú zárukou úspechu. Ide predsa o to, aby vás to aj bavilo. Hlavná vec je robiť všetko dôsledne. 

Takže, ak sa cítite skvele, keď cvičíte neskoro večer, nemusíte sa mučiť s ranným vstávaním. Je fakt, že v niektorých fázach dňa (ráno) telo spaľuje kalórie lepšie, ale výrazný rozdiel v tom, kedy budete cvičiť, nie je. Ak to robíte pravidelne, výsledok sa dostaví.

mýtus 2. Silový tréning premieňa tuky na sval

Žiaľ nie je to pravda. Nemôžete predsa len tak zmeniť tuk na sval. Z fyziologického hľadiska ide o dve rôzne tkanivá. Tukové tkanivo sa nachádza pod kožou, medzi svalmi a vnútornými orgánmi. Svalové tkanivo je zasa distribuované do celého tela. 

Cvičenie pomáha budovať svalovú hmotu, ale z tuku sa nevytvorí. Najlepším spôsobom, ako sa zbaviť tuku, je zdravá strava, ktorá obsahuje ovocie a zeleninu, celozrnné produkty a chudé bielkoviny a paradoxne zdravé tuky (olivový olej a ryby). 

mýtus 3. Aby ste boli vo forme, musíte cvičiť dvakrát týždenne

Ak cvičíte pravidelne (niekoľko hodín) raz do týždňa, je to vždy lepšie, ako úplná nečinnosť. Samozrejme, ak hovoríme o lepšej kondičke a udržiavaní tela, potom sa odborníci zhodujú v tom, že dvakrát týždenne je naopak málo. 

Na štruktúrovaný cvičebný program potrebujete najmenej tri hodiny týždenne. V ideálnom prípade by mala byť vo vašom živote prítomná fyzická aktivita každý jeden deň. Stačí si obliecť pohodlné dámske fitness oblečenie a pustiť sa do toho. V telocvični alebo doma, priestor nerozhoduje, dôležitá je chuť na sebe niečo zmeniť.

mýtus 4. Cvičenie je najlepší spôsob, ako schudnúť

Ak chcete schudnúť, je dôležité pochopiť, že vám k tomu nepomôže len samotné cvičenie. Odborníci na výživu poznamenávajú, že viditeľný úbytok hmotnosti vo väčšine prípadov začína po významných zmenách v stravovacích návykoch. Inými slovami, strava tu hrá dôležitejšiu úlohu ako cvičenie. Hovoriť však o zdravom životnom štýle bez fyzickej aktivity je nezmysel.

mýtus 5. Čím dlhší je tréning, tým lepší je efekt

Nie ste pripravení na maratón? Nevadí. Každé telo je iné. Pokiaľ ide o beh, aj 5 až 10 minút vám prinesie určité zdravotné výhody. Štúdie navyše ukazujú, že ľudia, ktorí behajú menej ako hodinu denne, ale pravidelne, dostávajú rovnaké bonusy ako ľudia, ktorí sa tejto činnosti venujú intenzívne ale s menšími intervalmi pravidelnosti. 

mýtus 6. Ak cvičíte, nemusíte sledovať svoju stravu

Pravdou je, že 40 % zdravého tela musíte hľadať v telocvični a 60 % v kuchyni. Ak sa vytrvalo venujete športu, ale nemáte správnu stravu, nielenže neschudnete, navyše môžete svojmu telu uškodiť. Telo pri tak veľkej záťaži predsa potrebuje aj živiny. 

mýtus 7. Kardio tréning je pri chudnutí povinný

Opäť by ste si mali uvedomiť, že bez stravy je vaša snaha márna. Cvičenie by sa malo k nej používať iba ako doplnok. Áno, kalórie sa počas kardio tréningu spaľujú veľmi dobre, ale buďte opatrní, pretože spolu s tukom môžete stratiť aj svalovú hmotu. To vám z dlhodobého hľadiska sťaží udržanie telesnej hmotnosti, pretože čím viac svalov, tým vyšší je váš metabolizmus.

Silový tréning a šprinty sú pri budovaní svalovej hmoty najúčinnejšie a majú priaznivý vplyv na metabolizmus či zníženie množstva tuku v tele. 

Ak sa niektorým vyššie spomenutým mýtom, pri snahe schudnúť, vyhnete a budete cvičiť a jesť správne, výsledok je zaručený. Samozrejme, musíte chcieť niečo zmeniť! 

„Nehľadaj chyby, hľadaj nápravy.“ Henry Ford 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite