Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Ako vízia dcéry klienta menila gastronomickú prevádzku

.liana Abaffyová | FONDATI & PARTNERS .promotion .promotion

Jeden z našich dlhoročných klientov je rodinná firma, ktorá popri svojich hlavných podnikateľských aktivitách v sfére priemyslu rozvíja aj ďalšie oblasti. Zakladateľ firmy, otec rodiny, vybudoval menšiu gastronomickú prevádzku ako vedľajší projekt.

po jeho odchode do „aktívneho“ dôchodku sa vedenia prevádzky ujala jeho dcéra. Hoci nemala predchádzajúce skúsenosti v oblasti gastrosektora, do projektu vstupovala s obdivuhodnou dávkou energie, ambícií a jasne definovanou víziou, kam chce podnik posunúť.

Dcéra klienta priniesla do prevádzky nový pohľad a čerstvú energiu. Vynikala v oblasti marketingu, vďaka čomu dokázala rýchlo zvýšiť povedomie o značke a pritiahnuť nových zákazníkov. No čoskoro sa ukázalo, že rast podniku začína narážať na limity jej skúseností. Nedostatok praktických znalostí v oblasti riadenia financií, ľudských zdrojov a nastavovania procesov spomalil plánovaný rozvoj. Vedela, že jej vízia nestačí – že nato, aby mohla prevádzku nielen udržať, ale aj rozvíjať, potrebuje viac než len entuziazmus a marketingový cit. Tento moment bol zlomový. Spoločne sme sa preto pustili do hľadania riešenia, ktoré by jej umožnilo napredovať – efektívne, no zároveň s rešpektom k špecifikám samotnej prevádzky.

Navrhli sme cestu, ktorá sa osvedčila aj v iných transformačných procesoch – prepojiť ju s profesionálom. Nie však hocijakým. Potrebovali sme seniorného manažéra s dlhoročnou skúsenosťou z gastronomického sektora, ktorý by neprišiel „riadiť“, ale zdieľať, mentorovať a odovzdať to najcennejšie, čo nadobudol – praktické know-how, nadhľad a pokoj vo vedení podniku. Takéto prepojenie však nie je jednoduché – nielen kvôli náročnosti profesijných kritérií, ale aj z organizačných dôvodov, pretože prevádzka sa nachádzala mimo Bratislavy.

Mali sme však aj štipku šťastia. Podarilo sa nám nájsť ideálneho kandidáta – profesionála, ktorý nielen odborne prevýšil očakávania, ale ktorý si s dcérou výborne „sadol“ aj po ľudskej stránke. A práve tu zohrala hlavnú rolu dôvera. Tá sa nebuduje len životopisom. Musí vzniknúť prirodzene – cez rozhovory, spoločné rozhodnutia aj malé každodenné situácie. Vedeli sme, že ak si ľudsky nesadnú, spolupráca nemusí fungovať. Už po prvom stretnutí však bolo jasné, že kolieska do seba zapadli a náš výber bol správny.

Mentoring trval takmer rok. Za ten čas si dcéra osvojila pevné základy z oblasti prevádzkového manažmentu, finančného riadenia aj personálneho vedenia. Dnes na tomto základe stavia vlastnú cestu – originálnu, autentickú a úspešnú.

Z pôvodne lokálnej gastroprevádzky je dnes vyhľadávané miesto s výnimočnou atmosférou, kde si hostia rezervujú stôl aj niekoľko týždňov vopred. Tento príbeh je dôkazom toho, že s ambíciou, správnou podporou a dôverou možno aj z výzvy urobiť inšpiráciu.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite