Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Dáta bez pátosu: Prosba konzíliu – spoľahlivé, aktuálne dáta

.dáta bez pátosu .slovensko

Dnešná hodnota hospitalizovaných pacientov je veľmi pravdepodobne 2355. Potvrdené to bude zajtra, možno pozajtra.

Dáta bez pátosu: Prosba konzíliu – spoľahlivé, aktuálne dáta

prinášame prehľad hodnôt najdôležitejšieho parametra DELTY:

POČET HOSPITALIZOVANÝCH PACIENTOV

Maximálna hodnota: 5. decembra: 3618

Minimálna hodnota: 24. decembra: 2368

Rozdiel = pokles za 19 dní: 1250 pacientov / -35%

Dnešná hodnota je veľmi pravdepodobne 2355. Potvrdené to bude zajtra, možno pozajtra.

Zásadný problém vo vykazovaní dát je, že sa NCZI snaží publikovať dáta „ku včerajšku“ hneď nasledujúci deň ráno o 10:00. Úmysel je dobrý, ale výsledok mizerný. To publikované číslo je nepresné, neaktuálne, nespoľahlivé. Preberá ho tak ministerstvo pani Remišovej, ktoré ho publikuje na korona.gov.sk, ako aj všetci novinári a médiá. Nikto neuvádza: „predbežné dáta“ alebo „dáta, ktoré budú upravené“.

NCZI následne dáta v horizonte pár dní upravuje po dohľadaní v nemocniciach. Takto sa to, samozrejme, dá robiť, ale je potrebné to uvádzať a prípadne sa k dátam naspäť vracať.

CELÝ PRÍBEH POČTOV PACIENTOV V DELTA VLNE

1) Maximálny počet pacientov v jeden konkrétny deň bol 3618, čo je číslo veľmi blízko maximu z II. vlny. Bolo to už pred viac ako 3 týždňami v čase lockdownu 5. decembra a odvtedy klesáme. Rýchlo, trvale a strmo.

Špička v hospitalizáciách prišla v súlade s teóriou a očakávaniami asi 2 týždne po skutočnej špičke pozitívnych v II. vlne okolo 20. – 25. novembra. Dátovo bola špička pozitívnych v 7D priemere (-3D/D/+3D) 30. novembra, ale tam je asi 5-dňové oneskorenie v dôsledku: objednania sa na test / urobenia testu / vyhodnotenia testu / reportovania výsledkov testu.

Takto to, samozrejme, ale nikto nikde nereportoval, špičku sme mali podľa denných správ na LEN 3419, a tak sme žili v omyle. V našich nemocniciach liečili a aj umiestnili viac pacientov. Dnes to už vieme. Nie je dôležité, že to vieme my, ale až dnes sa to dozvedela vláda a asi aj konzílium, ktoré prijímalo rozhodnutia. Niet za čo.

2) Pokles počtu pacientov bol relatívne strmý a už o 2 týždne, keď zasadala vláda 22. decembra a rozhodovala o „uvoľnení“ po sviatkoch a určite by rada privítala informáciu, že:

  • „od špičky 3618 pred 18 dňami je pokles na 2825 o 800 pacientov“.

Ale vláda nemala šancu túto informáciu dostať a tak dostala informáciu, že: „zo špičky 3419 nastal pokles o 450 pacientov na zhruba 2960 pacientov a na silnejší pokles sa čaká, zatiaľ neprichádza“.

Vláda nevedela, že špička bola o 200 vyššie, a ani to, že v utorok pred rokovaním nebol stav 2960, ale 2825. Nehovoríme, že by sme tu mali mať uvoľnenie ako hrom, ale určite by bola iná nálada a možno aj to rozhodnutie vďaka razantnejšiemu poklesu.

3) Minimum pacientov po masívnom prepúšťaní pred Štedrým dňom sme dosiahli 24.

 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite