Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Hipš zo Spolu o Gröhlingovej reforme. Stačí mu 12 odrážok a to je práve najväčšia slabina

.juraj Hipš .názory .neparlamentná alternatíva

Predstavená reforma školstva nám priniesla niekoľko správ. Najskôr tá dobrá. Je správne, že chceme debarierizovať školy, zjednotiť financovanie alebo zmeniť obsah vzdelávania. Rovnako je zmysluplné rozvíjať podporné tímy v oblasti inklúzie či otvorený trh s učebnicami. Teraz tie horšie správy.

branislav Gröhling sám seba ocenil za to, že nemá pripravený žiadny stostranový dokument. Na predstavenie plánu mu stačí vraj 12 odrážok. 

A to je práve tá najväčšia slabina celej predstavenej reformy. Zredukovať zásadné systémové zmeny v školstve na nákupný lístoček do potravín nie je dobrou správou. Reklamné slogany ponechajme telešopingu. V celej predstavenej reforme sa nedozvieme nič o tom, aká je vízia vzdelávania pre Slovensko. Aké školstvo vlastne chceme mať. Netušíme, z akých dát vychádzame, o aké zistenia sa opierame, prečo práve týchto dvanásť odrážok a nie iných. 

.týždeň

 S kolegami teraz napríklad uzatváram stávky na „reformnú odrážku“ s názvom modelové školy. Je to pre všetkých záhada, čo tento krok vlastne znamená. K celému návrhu sa akurát dozvieme, že má slúžiť ako inšpirácia na priestorové riešenia. Bude to škola so živými žiakmi? Alebo len muzeálny exponát, kde si pozrieme nové rozmiestnenie nábytku ako v oddelení IKEA? A skutočne je priestorové riešenie školy tou najväčšou prioritou? Oveľa väčším problémom predsa je, ako nám fungujú učiteľské kolektívy. K tomu žiadne návrhy nevidíme. Bolo by skvelé, keby sme sa opierali  o dáta. 

 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite