Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Máte už všetkých šmolkov?

.anton Vydra .názory

Vždy, keď nejaký obchodný reťazec príde s tou svojou superakciou zacielenou na detského zákazníka, spustí sa medzi deťmi šialená honba po neživých veciach.

Anton Vydra

najnovšie všetci zbierajú malých gumených šmolkov. Rodičia nakupujú ostošesť, aby každý deň dovliekli domov určitý počet tých malých farebných balíčkov, v ktorých sa skrývajú rozprávkové postavičky. Deti jasajú, obchod prekvitá, detské izby sa plnia novým a novým gýčom. No dobre, tí šmolkovia sú aspoň malí, sú to popkultúrne ikony a obsahujú aj akú-takú hru na rozdiel od veľkých plyšových lôpt, ktoré zaberajú miesto, ktoré sú hračkami-nehračkami, s akými sa vlastne ani nedá hrať, a rodičom svojimi chlpatými chápadlami ruinujú nervy.

Lenže školskému ošiaľu sa nedá tak ľahko zabrániť. Môžete mať akýkoľvek vkus a estetické cítenie, môžete zvyčajne nakupovať v úplne inom obchodnom reťazci, no keď raz príde na akciu s nejakými postavičkami na zbieranie, vaša estetika vás už nezachráni. A keď to vyvolá v triedach medzi spolužiakmi zberateľskú horúčku, chtiac-nechtiac vás to do toho víru vtiahne samo, alebo vás doň doženú či dokonca dotlačia vaše deti – neustálym komentovaním tých minipostavičiek, prosíkaním, stupňujúcim sa nahnevaným správaním, ak sa im nedostane okamžite toho, po čom túžia a bez čoho asi život prestane mať zmysel. Keď už toho máte naozaj dosť, urobíte taký nákup, aby ste získali aspoň dva balíčky a na chvíľu ukojili detský hlad. Ale keďže deti bývajú hladné každú chvíľu, vopred už dobre viete, že nové prosíkanie sa začne asi tak... o päť minút.

„Komerčné lákadlá fungujú najlepšie cez deti.“ 

Nemám nič proti taktikám obchodných reťazcov, akými si získavajú zákazníkov a tým aj peniaze.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

.diskusia
.neprehliadnite