„Máme tu veľa popu,” spievajú Home Made Mutant a možno si ani neuvedomujú, akú majú pravdu. Na veľkých festivaloch vystupujú stovky hudobníkov, pričom ďalšie tisíce by na nich vystupovať chceli, no zatiaľ im musia stačiť zhliadnutia na YouTube a lajky na Facebooku.
Ako sa hudobník – spevák, speváčka, kapela – dostane z internetovej peny na nejaké pódium hodné pozornosti? Ako sa jeho tvorba presunie z demokratického, každému otvoreného Soundcloudu na rešpektovaný „boutique” label?
Hostia konferencie a showcase-u Crossroads, ktorý sa už druhýkrát koná pred festivalom Colours of Ostrava, tvrdia, že okrem talentu (ten je vraj takmer vždy nevyhnutný) na to treba poznanie toho, ako hudobný trh funguje (dá sa to naučiť) a komunikačné zručnosti, potrebné na komunikáciu s jeho hýbateľmi (dá sa to nacvičiť).
Zaznieva množstvo užitočných informácií, no ja si stále spomínam na manažéra The Clash a prvej verzie Pink Floyd Petra Jennera, ktorý svojho času (na festivale Waves v Bratislave) hovoril, že netreba pohŕdať žiadnou možnosťou (hrať všade, kde ťa pozvú a aj pre málo divákov hrať naplno) a hlavne: vždy sa treba poďakovať (nielen fanúšikom či promotérovi, ale aj nosičom aparatúry, zvukárovi a ľuďom na bare).
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.