Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

GIF – nový žurnalistický žáner?

.elena Akácsová .názory

Tvorcovia Oxfordského slovníka každoročne vyhlasujú slovo roka. Zvykne to byť novotvar, ktorý najviac vystihuje svoju dobu. Za rok 2012 je to GIF. Presnejšie sloveso, teda po slovensky gifovať. Výstižné.

Elena Akácsová

Keďže toto je text, ktorý čítate len na internete, nebudem nejako dopodrobna vysvetľovať, čo je to GIF. V skratke: je to tá skratka za bodkou, ktorou musí byť označený každý súbor v počítači a pravdepodobne to bude nejaký obrázok. Ak si spomeniete na úplne prvé internetové stránky, tak na nich takmer všade okrem bielych písmen na čiernom pozadí strašila aspoň jedna zúfalo gýčová malá animácia – napríklad točiace sa logo, otvárajúci sa list a podobne. Aj prvé reklamy na internete, reklamné bannery, boli len statické alebo animované gify. Gif teda označuje formát na zobrazovanie obrázkov, najmä kresieb, ktorý umožňuje aj jednoduché animácie a prvýkrát bol použitý pred neuveriteľnými 25 rokmi. Po siedmich rokoch obrovského boomu gifov, začali zúriť patentové spory okolo metódy komprimácie dát, ktorá v nich bola použitá. A tak sa začali programátori obzerať po iných formátoch a možnostiach.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite