Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Naozaj zvýšiť platy všetkým učiteľom?

.martin Hanus .názory

Štrajkujúci učitelia si zaslúžia pochopenie verejnosti – ich požiadavky na zvýšenie platov sú umiernené, hoci akurát v týchto časoch sa plnia ťažko. Ak však vláda horko-ťažko nájde zdroje na 10-percentné zvýšenie platov v budúcom roku, mohla by to využiť na užitočný konflikt: nie zvýšiť všetkým rovnako, ale posilniť pozíciu riaditeľov škôl a výraznejšie pomôcť lepším učiteľom.

Predstavte si dvoch učiteľov. Ten prvý si vyučovanie každý deň nejako odtrpí, ten druhý svoju prácu miluje. Ten prvý sa po vyučovaní s úľavou ženie domov a o škole už nechce počuť, ten druhý sa poctivo pripravuje na ďalší deň a popri tom opravuje písomky. Ten prvý si naháňa „mikolajovské“ kredity na školeniach, aby si takto zabezpečil vyšší plat, ten druhý sa často zbytočným školeniam radšej vyhýba, lebo sa chce venovať svojim žiakom. Ktorý z týchto dvoch učiteľov zarába viac? Pokiaľ je ten prvý vďaka odpracovaným rokom vo vyššej platovej tabuľke, je mesačne bohatší o 50, 100 či 200 eur. Takýto učiteľ by bol aj nezaslúženým víťazom celoplošného zvýšenia taríf o 10 percent, pretože dostane na ruku nominálne viac než nejeden jeho pracovitejší kolega (nehovoriac o tom, že v minulosti sa zvyšovanie platov rozložilo tak, že učiteľom vo vyšších tabuľkových triedach sa pridalo aj percentuálne).

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite