Európa sa znepokojila, že sa nenapĺňajú ňou naplánované počty výskumných pracovníkov a rozhodla sa, že je nutné s tým niečo robi
ť. Dala si vypracovať výskumy a z nich jej vyšlo, že sa treba sústrediť najmä na dievčatá vo veku 13 až 17 rokov, ktoré sa v tomto veku rozhodujú o svojej budúcnosti a presmerovať ich záujem na vedecké, technické a inžinierske odbory plus na matematiku.
Prvá časť kampane vyrukovala na dievčatá so sloganom: Science: it's a girl thing, čiže Veda je dievčenská záležitosť. V druhej fáze, ktorá ešte len príde, sa kampaň má zamerať na povzbudzovanie študentiek, aby si vybrali vedeckú kariéru.
Súčasťou kampane je veľkovýpravná webstránka http://science-girl-thing.eu/, kde sú okrem zopár ďalších vecí uverejnené profily zaujímavých vedkýň. Pozornosť na kampaň aj na túto stránku malo pritiahnuť reklamné video vypustené ako viral.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.