Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

RešeršWebu #13: Čudné auto, ktoré by chcel nejeden

.michal Haman .lifestyle

Tesla Cybertruck rozdelil fanúšikov na milovníkov a odporcov. Čudné hypermoderné vozidlo si predbežne objednalo vyše 200-tisíc ľudí. Postarších raperov z Kontrafaktu si zasa uctili ľudia tým, že si za 5 hodín objednali viac než 5-tisíc CD ich nového albumu.

RešeršWebu #13: Čudné auto, ktoré by chcel nejeden zdroj: Instagram @policiaslovakia

čo dokáže jedno rozbité sklo

To, že šéf Tesly Eleon Musk, predstavil nové elektrické vozidlo s názvom Tesla Cybertruck, ste mohli zaregistrovať aj cez rôzne meme obrázky. Tie zobrazovali nové bizarné auto v rôznych vtipných polohách (viď polícia SR), no najviac asi rezonovali meme okolo udalosti z jeho predstavovania. Pri testovaní odolnosti bočného skla auta do neho hodili železnú guľu, no sklo to nevydržalo a prasklo. 

Zaujímavosťou je, že elektrický ťahač Cybertruck pôjde do výroby až v roku 2021 (najsilnejšia verzia až v roku 2022). Aktuálne sa dá za 100 dolárov kúpiť iba miesto v poradovníku (pre-order), podľa ktorého sa bude posielať link s možnosťou auto kúpiť. Jednotlivé verzie budú následne stáť od 40 do 70-tisíc dolárov. 

Marketingový úspech tohto produktu dosiahol za pár dní viac ako 200 000 predobjednávok na rôzne verzie auta. Nebudeme sa bližšie venovať technickým špecifikáciám, nájdete ich napríklad v hodnotiacom videu od Verge. Auto však bude konkurovať nie len cenou, ale aj technologickou kvalitou iným „truckom“ – nákladným autám v USA. Špeciálne si jeho tvorcovia vybrali súpera, ktorým je najpredávanejšie nákladné auto Ford F-150. Súčasťou marketingu nového vozidla bol aj súboj práve s týmto modelom od Fordu.  

Zostrih z predstavovania Cybertrucku Tesly stojí za to vidieť.

 Aktuálny počet zhliadnutí: vyše 11 miliónov

za nami húf  

Prvý singel z ohlasovaného albumu legendárnej hip-hopovej skupiny Kontrafakt bol zverejnený v stredu večer. V štvrtok ráno už podľa očakávaní obsadila pieseň „Ideme dnu“ prvé miesto v trendoch.   

Komentáre pod videom krátko po vydaní klipu naznačovali nie veľmi pozitívne prijatie prvej piesne. Kontrafakt vždy na hip-hop scéne nastoloval nové trendy a nebál sa vstúpiť do nových polôh. Uvidíme, či tomu tak bude aj pri tomto albume. 

Dnes to budú mať oveľa zložitejšie, nakoľko je na scéne mnoho mladých umelcov, ktorí pokrývajú viaceré trendy a moderné štýly. Zaujímavé bude pozorovať, ako v tejto konkurencii legenda slovenského rapu uspeje. Treba poznamenať, že aj keď v minulosti prišli so singlom Stokujeme vonku, reakcie fanúšikov boli rozporuplné, no po pár týždňoch a mesiacoch tento hit ovládol koncertné sály. Len čas ukáže, ako iný prístup k hudbe fanúšikovia prijmú. 

Aktuálny počet pozretí: 400 000+ 

Sklamaním pre hudobného fanúšika pri tomto klipe môže byť množstvo sponzorov, ktorými je klip presiaknutý. A tiež fakt, že druhá polovica celého videa už vyzerá len ako reklamný spot. Schválne, skúste spočítať počet firiem, ktorých logá sa ukážu v klipe. Značne to narúša hudobný zážitok. 

Úvodný singel ohlásil aj spustenie predpredaja nového albumu. Rytmus prekvapil, keď večer na svojom Instagrame zverejnil štatistiky predaja zo stránky Ruka Hore. Podľa grafu sa za 5 hodín po spustení predpredaja predalo 5111 kusov CD. To je v hudobnom biznise úctyhodný výkon. Navyše v čase, keď si človek už CD ani nemá kde pustiť. 

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite