Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Gillette: Ako tupá britva inšpirovala najznámejšiu značku holenia na svete

.bibiána Kristína Danitová .lifestyle .lifestyle

Muži si odnepamäti potrpeli na úpravu fúzov a brady. Holenie či pristrihávanie bolo ich osobným rituálom. Ten po stáročia prechádzal vývojom. Ostré kamene – pazúriky – nahradili modernejšie nástroje: britvy, žiletky a holiace strojčeky. S touto pánskou úpravou vzhľadu sa kľúčovo spája značka Gillette.

Gillette: Ako tupá britva inšpirovala najznámejšiu značku holenia na svete PRINT COLLECTOR/GETTY IMAGES

rovnako ako väčšina vecí, aj starostlivosť o pánske strnisko podliehala móde. V 19. storočí trend dlhých brád nahradili kratšie alebo úplne oholené brady a fúzy, a tak páni museli navštevovať dva- až trikrát do týždňa holiča, ktorý im bradu naparil a následne ručne oholil, alebo sa holiť doma, na čo boli potrebné poriadne nabrúsená britva a zručnosť, aby sa ňou páni nepodrezali. 

Takto sa jedného dňa holil aj obchodník King Camp Gillette. Uvedomil si, že jeho britva je tupá, a v hlave mu skrsla myšlienka vyrobiť jednorazovú obojstrannú čepieľku, ktorá  by sa dala ľahko vybrať a vložiť do rukoväte holiaceho strojčeka. Podľa Gillettových nákresov ju zostrojil strojník Steven Porter. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite