Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Rádio_FM nemôže za vaše hudobné kariéry. Kto si odniesol ocenenia za rok 2020

.rudi Rus .kultúra .kultúra

Čas letí. Trinásty ročník slávnostného odovzdávania hudobných cien Radio_Head Awards bol už druhý, ktorý sa dá označiť prívlastkom pandemický. Paradoxne aj preto sa celé podujatie vrátilo na miesta, kde vo februári 2009 začínalo ako odpoveď alternatívnej hudobnej scény na značky hlavného prúdu Slávik či Aurel, vtedy stále vitálne.

Rádio_FM nemôže za vaše hudobné kariéry. Kto si odniesol ocenenia za rok 2020 Facebook/Radio_Head Awards

zostáva veriť, že najnovšia podoba Rádiohláv bola tiež empatickou predzvesťou lepších postkoronových čias v hudobnom živote i celkovom kultúrnom dianí. 

Rádiohlavy boli síce opäť v rúškach, ale tentoraz už aj so živým hraním slovenských umelcov. Počas dvoch večerov si kreatívni ľudia z produkčného tímu Rádiohláv dali naozaj záležať, aby táto reprezentatívna udalosť v mnohom prekonala uplynulé ročníky. Podarilo sa. Každý grafický detail tu sedel, program vizuálne plynul vďaka dynamickému strihu a vkusným predelom. Pri moderátorovi Martinovi Staňovi už roky udivuje, ako je možné, že už dávno nie je stálou tvárou minimálne jednej z troch veľkých televízií? 

Vzhľadom na koronu chýbala športová hala zaplnená divákmi, ale nápad umiestniť koncertné vsuvky hudobníkov do rôznych priestorov kultovej obrátenej pyramídy Slovenského rozhlasu na Mýtnej ulici číslo 1 v Bratislave bol výnimočný. Malo to veľké čaro – od symbolického undergroundu v podzemných chodbách a experimentálnej hudby Mira Tótha až po strechu a hranie mainstreamových miláčikov publika, kapely Billy Barman.

komu je to vlastne určené?

Tie debaty sú stále rovnaké a nikdy sa neskončia. Čomu vlastne slúžia takéto ocenenia? Načo je to celé dobré? Komu to pomôže? Keď som presne pred rokom na tomto istom mieste písal o Radio_Head Awards, spomínal som prešovského gitarového čarodejníka Davida Kollara a jeho teóriu o spätnej väzbe. Práve tú hudobníci potrebujú, pre ňu to robia. Môže mať rôzne formy – samozrejme, ideálny prípad je množstvo fanúšikov, zaplnené kluby a s tým spojená umelecká i finančná satisfakcia. Druhou možnosťou je vzdať sa umeleckých ambícií a uspokojiť sa s finančnými istotami firemných večierkov a majálesov platených z fondov EÚ. Scéna, ktorú pokrýva Rádio_FM, v drvivej väčšine prípadov nepozná ani jeden z predchádzajúcich príkladov. Ak sa však nájdu nejaké výnimky, je zaujímavé sledovať, ako sa k oceneniam postavia. Môžu to poňať ako napríklad Korben Dallas, zúčastniť sa na slávnostnom ceremoniáli, ukázať, že sú súčasťou „scény“ a neprekáža im, keď nepremenia žiadnu z nominácií vo víťaznú sošku. Alebo môžu túto dilemu vyriešiť ako populárny hip-hoper Gleb, ktorý v tomto roku celé Rádiohlavy jednoducho odignoroval.  

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite