Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Letný fejk

.anton Vydra .kultúra .knižnica

Dramaturg a spisovateľ Daniel Majling napísal knihu, aká sa len tak nevidí. Ruzká klazika je vydarený experiment. A hoci srší vtipom, derie sa z nej na povrch aj tragika unavenej obyčajnosti.

táto kniha získala najviac hlasov v ankete .týždňa, ktorá sa týkala tohtoročného letného čítania. Najskôr predslov „Jána Štrasserra“, potom jedenásť bizarných poviedok a jeden rozhovor – niekto by mohol povedať, že je to len súbor vyšinutých historiek z akože ruského prostredia. A v mnohom by to aj bola pravda. Lebo vyšinuté sú naozaj extrémne, giganticky. Veď komu by už len zišlo na um nechať si písať román na vlastné telo a riskovať tým všetko: lásku, rozkoš i vlastný život? Kto by už len uvažoval o rozvášnenom vzťahu k hrabavcom? Alebo koho by napadlo rozvíjať príbeh väzňa, ktorý objaví zmysel života v tvorivej práci – s exkrementmi? No..., napríklad Majlinga.

značková literatúra

Kniha Daniela Majlinga sa na obálke chváli tým, že je to „antológia poviedok“, ktorú on sám iba zostavil a preložil (a občasne opatril marginálnymi poznámkami). Vieme svoje, celé to spískal sám. No na knihe to nie je to najdôležitejšie. To treba hľadať inde.

V komerčnom svete, kde hrajú prím známe značky, je zrejmé, že sa vždy nájdu takí, ktorí budú chcieť značky falzifikovať. Kedysi to boli umelecké diela, ktorých falzifikáty sa neraz predávali za slušné peniaze. Kupčilo sa s nimi a bolo treba, aby vznikli celé expertné tímy, ktoré dokázali odlíšiť originál od jeho falošnej kópie. Obrazy a umelecké diela sa falšujú naďalej, podobne ako peniaze, správy a poctivosť. So zvýšenou potrebou obliekať sa štýlovo, prišla aj honba za značkovým odievaním. Lebo ak na sebe nemáte ociachované tričko či topánky, tak nie ste dostatočne „cool“. Lenže značka niečo stojí, a tak sa milí predajcovia rozhodli nahrádzať, falšovať zabehnuté značky a obalamutiť tým kupujúcich, ktorí zrazu mali pocit, že sa obliekajú trendovo. Stačilo trochu pokomoliť názvy: Adadis, Rebook, Fuma,...

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite