sledujeme v ňom majestátne obrazy púšte, do ktorých znie ohlušujúce techno. Ale nebojte sa, má to aj príbeh. Určite silnejší ako v ďalšej novinke, akčnom sci-fi „spektákli“. Oba filmy sú audiovizuálne skvostné, len z opačných pólov: prvý je hardcore umenie, druhý čistá komercia. Niekde medzi nimi sa potuluje tretí. Skutočný príbeh o sympatickom zlodejovi, vďaka ktorému možno lepšie pochopíme predsedovu záľubu v Jánošíkovi.
film týždňa: Sirat
Luis sa vyberie do marockej púšte spolu so synom Estebanom hľadať dcéru Mar, ktorá tam vraj tancuje na rave párty (nech už to znamená čokoľvek). Nenájdu ju, ale pridajú sa k skupine technonomádov, vyznávačov absolútnej slobody, ktorí idú na ďalšiu akciu. Karavána áut naplnená zvukovou aparatúrou a dobrotami pre dospelých si razí cestu rozpáleným pieskom. Úmorné putovanie sa postupne mení na divokú jazdu, ktorá nemusí skončiť v želanom cieli.
„Úzka cesta medzi peklom a rajom“ – tak znie titulok na začiatku filmu Sirat a zároveň presná charakteristika diváckeho zážitku. Španielsko-francúzska koprodukcia režiséra Olivera Laxeho balansuje medzi duchovnou púťou a technopárty, pričom to druhé má spočiatku jasne navrch. Sloboda v púšti tu znie v rytme bás tak hlasno, že máte chuť nasadiť si štuple. Existenciálna road movie, kde motív putovania predstavuje jednoduchú, ale funkčnú metaforu. Všetci niekam ideme, niekedy zablúdime a len niektorí nájdu vykúpenie.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.