Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Dvojtvárna Traviata

.radovan Antoži .kultúra .kultúra

Futbalovou terminológiou – zápas dvoch polčasov. Do SND sa v najsenzuálnejšej Verdiho opere vrátila aj hviezda z Drážďan, so záverečnou oponou však prišli zmiešané pocity.

Dvojtvárna Traviata MAREK OLBRZYMEK/SND Mariana Sajko ako Violetta, Pavol Bršlík ako Alfredo a zbor Opery SND vo Verdiho opere La traviata.

la traviata vždy jemne vybočovala z klasickej tvorby Giuseppeho Verdiho. Nemá grandeur Nabucca či Aidy ani hrdinské vypätie Trubadúra a Rigoletta. Zo všetkých veľkých diel jeho mimoriadne plodného prostredného obdobia je príbeh o nešťastnej kurtizáne tým najkomornejším – dramaticky aj hudobne.

Bratislavská réžia Roberta Catalana tento aspekt zvýrazňuje. Ide o scénicky asketickú produkciu, odohrávajúcu sa prakticky výhradne na bielom plátne, s nutným minimom rekvizít. Všetko posúva bližšie k hlavnej predstaviteľke, sústredí sa na širokú škálu emócií „padlej ženy“. Poukazuje na jej samotu vo svete, ktorý mladé dievča vypľúva v momente, keď preň prestane byť zaujímavá. Atmosféra je účelovo chladná a na osobnú notu, chladného do veľkej miery necháva aj mňa (i na štvrté vzhliadnutie). Jej silné stránky však majú efekt a pri herecky solídnom obsadení – akým bolo aj toto – dokážu vyniknúť.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite