pre pochopenie súvislostí sa treba pozrieť do histórie. USA majú silnú žurnalistickú tradíciu. Objav, že ľudia sú ochotní denne platiť za informácie, viedol na východnom pobreží už začiatkom 19. storočia k vzniku slobodného trhu s novinami. 20. storočie potom prinieslo boom americkej reportážnej žurnalistiky. Táto tradičná forma pre vyjadrenie diania, názorov a pocitov vyplynula zo slobodnej túžby po priamom, neštylizovanom poznaní pravdy v jej autentickej podobe.
silné generácie amerických reportérov
Obe svetové vojny dali vyrásť silným generáciám reportérov. Prvá najmä tým novinovým, ktorých reportovanie z frontových línií vychádzalo denne na titulných stranách. Druhá svetová vojna bola zase zlatou érou rozhlasových reportérov. Murrow Boys boli počas nej prvými „celebritami žurnalistiky“ a vyslúžili si celonárodnú slávu.
Edward Roscoe Murrow viedol mladých novinárov v Európe z tlačovej agentúry United Press, ktorí sa stali pioniermi vojnovej rozhlasovej žurnalistiky a neskôr, po vojne, aj televíznej.
Pre ilustráciu, D Day, teda vylodenie v Normandii, pokrývalo päť reportérov, z toho jeden v bombardéri nad plážou Utah, ďalší vo vyloďovacom plavidle a iní na plážach...
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.