Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Influenceri budúcnosti

.bibiána Kristína Danitová .kultúra .kultúra

Aitana López je mladá, krásna a úspešná. Dvadsaťpäťročná influencerka s ružovými vlasmi má na Instagrame 263-tisíc sledovateľov. Mesačne vďaka svojej práci zarobí od troch do desaťtisíc eur. Znie to ako ukážkový príbeh úspechu. Až na to, že nie je skutočný. Rovnako ako Aitana.

Influenceri budúcnosti INSTAGRAM @FIT_AITANA @LILMIQUELA/REPRO TÝŽDEŇ Virtuálna modelka Aitana López a CGI infl uencerka Lil Miquela majú na Instagrame množstvo fanúšikov.

barcelonská modelka je totiž len futuristickým marketingovým prostriedkom – influencerkou vygenerovanou umelou inteligenciou (AI). Sledovatelia ružovovlasej modelky a fitnesky s obľubou sledujú jej príspevky, v ktorých si užíva život so všetkým, čo ponúka – cestovaním, koncertmi aj posedeniami pri dobrom jedle či drinku. Hoci nie je skutočná, za jej služby zaplatili firmy ako Olaplex, Balanciaga, Guess, Victoria's Secret, Intimissimi či Pandora. To je len časť zoznamu spoločností, s ktorými influencerka spolupracovala. Jej fotky sa dokonca objavili aj na platforme Fanvue, obdobe známejšej sociálnej siete s erotickým obsahom OnlyFans. 

the Clueless 

Modelingová agentúra The Clueless tak vytvorila prvého virtuálneho španielskeho influencera. Jej portfólio tvoria v súčasnosti dve modelky – Aitana López a Maia Lima. Obe sú vygenerované umelou inteligenciou. Kým prvá je opísaná ako silná a  nezávislá žena, ktorá rada púta pozornosť a hrá videohry, druhá je naopak plachou dievčinou, ktorá miluje futbal, hudbu, mejkap a fotografovanie. Čoskoro by sa portfólio agentúry malo rozšíriť o ďalšie osobnosti. Sama o sebe totiž hovorí: „My nie sme len AI modelingová agentúra, sme vizionári na misii redefinovať svet influencerov.“ 

Príbeh úspechu agentúry The Clueless sa začal písať v lete 2022. Jej zakladateľ a dizajnér Rubén Cruz v tom čase nemal veľa klientov. Uvedomil si, že mnohé projekty stroskotali kvôli modelkám a influencerom. Tu sa zrodil nápad vytvoriť „dokonalého“ influencera, s ktorým takéto problémy nenastanú. „Urobili sme to preto, aby sme mohli lepšie fungovať a nebyť závislí na druhých ľuďoch, ktorí majú egá, mánie alebo iba chcú pózovaním zarobiť veľa peňazí,“ povedal Cruz v rozhovore pre portál Euronews. 

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite